Hlavní obsah

Range Rover Velar: Útok na zaoblená SUV z Německa

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový Range, jehož jméno nám evokuje střešní okna, se trefuje mezi Evoque a Sport, aby splnil sny zákazníků pokukujících po střední vyšší od BMW a Mercedesu. A zatím to vypadá, že budou mít v Německu hodně neklidné spaní.

Článek

Není těch Range Roverů už trochu moc? Vždyť se nakonec inženýři hecnuli a přivedli na svět i Evoque bez střechy. A taky se udal! Svět si prostě žádá pestrou nabídku a žádná automobilka si nemůže dovolit tohle volání nevyslyšet. Stačí se podívat na BMW X4 a Mercedes-Benz GLC, to jsou přesně produkty poptávky, která ještě před pár lety neexistovala. Mileniálové kupují často vůz víc očima než rozumem a žádají si splývavé zádě, ladné křivky, zaoblené hrany a další designové prvky, které jejich vůz přiblíží ostatní spotřební elektronice, kterou vlastní. Možná je to smutné ale je to tak. A Range Rover Velar svým designovým jazykem jde tomuto trendu naproti. Vlastně se ani moc nezlobíme, protože ono uhlazení je velmi jemné. Snad jen zepředu a mírně z boku (tzv. tříčtvrteční pohled) vám nebude něco sedět a marně budete pátrat, co to je... jako by už Range nebyl dostatečně razantní a "chlapský"... na velikých kolech působí trochu baculkovitě, ale jinak mu to zaoblení celkem prospělo, nemyslíte?

Foto: Archiv Garáž.cz

Rozměrově (4,8 metru na délku) si sedne nejen mezi Evoque a Sport, ale také mezi X4 a X6, takže oproti již zmíněným konkurentům nabídne víc prostoru. Navíc sedí na moderní hliníkové platformě Jaguaru F-Pace, takže bude určitě profitovat z perfektních jízdních schopností, ale zároveň by měl být díky osvědčenému know-how schopný i v terénu. Velar bude mimochodem výhradně čtyřkolka, ale i s pohonem všech kol můžete počítat s velkorysým kufrem o objemu 632 litrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Interiér se nese ve sportovním duchu a vévodí mu dva širokoúhlé desetipalcové displeje, pogumované fyzické ovladače a opět spousta prostoru. Tady by se nám hodně líbilo. Nový infotainment má čtyřjádrový procesor od Intelu a šedesátigigový SSD disk, takže to nebude žádný šnek (možná bude dokonce rychlejší než vaše stolní PC) a nové LED světlomety mají "dostřel" až půl kilometru. Vás ale určitě zajímá, co se skrývá pod kapotou. Nabídka nepřekvapí, ale rozhodně potěší - oblíbené dvoulitrové diesely jsou naladěny na 180 a 240 koní, šestiválcová nafta umí 300 koní, ale hlavně je tu benzínové turbo s 250 šimly a náš oblíbený třílitrový šestihrnek s 380 koňskými silami. Ten krásně zpívá i jede v mnoha vozech koncernu JLR a snad ho časem trumfne i osmiválcový pětilitr ve vrcholné variantě SVR.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pro automobilku by měl být Velar trhákem a má k tomu všechny předpoklady - předek z Evoque, zadek z RR Sport, platformu z F-Pace. Je to opravdu výběr toho nejlepšího a navíc za rozumnou cenu. Velar startuje na 50 tisících dolarech a benzínový šestiválec šplhá někam k 77 tisícům v nejvyšší možné výbavě. Na české ceny si zatím musíme počkat, ale určitě vás o nich budeme informovat. Už se těšíme, až si za pár dní nového Range v Ženevě osaháme.

Reklama

Načítám