Hlavní obsah

Range Rover SV Coupe se sériové výroby nakonec nedočká

Foto: Land Rover

Range Rover SV Coupe se už na silnicích neprojede

Třídveřová verze luxusního SUV měla být designovým návratem ke kořenům Ranger Roveru a fanoušci ji přijali s nadšením. Všechno vypadalo dobře – auto bylo hotové, výroba připravená, zákazníci měli přichystané peněženky… Přesto k výrobě omezené série nakonec nedojde. Proč?

Článek

Rozhodně to není kvůli nedostatku zájmu. Land Rover už při představení mluvil o produkci limitované na 999 kusů a odpovídající astronomické cenovce kolem 7 milionů korun (první zákazníci však prý dokázali příplatkovými prvky vyhnat cenu až k 10 milionům), která odrážela výjimečnost celého auta, opulentní luxus jeho kabiny a skvělé jízdní dynamiky dané kompresorem přeplňovaným 5,0 V8 s výkonem 565 koní, takže chtiví zájemci hned od začátku věděli, do čeho jdou. Svých aut se však nedočkají.

Land Rover totiž oficiálně oznámil, že k výrobě SV Coupe nedojde. Tím zklamou nejen zákazníky, kteří již podepsali objednávky a složili zálohy (ačkoliv automobilka tají, kolik jich bylo), ale i zaměstnance své divize SVO (Special Vehicle Operations), která měla finální vozy vyrábět (vedle speciálně upraveného Jaguaru XE SV Project 8). Bolestivé rozhodnutí zdůvodnil Land Rover tím, že finanční prostředky potřebuje investovat do vývoje nových produktů.

Land Rover se totiž dostal do problémů – čínský trh po dvou dekádách růstu vykázal první pokles (může za to především zpomalení čínské ekonomiky a nové daňové sazby pro velká SUV) a pro značku Land Rover to znamenalo velký propad prodejů (konkrétně v případě Range Roveru rovnou o 60 %). Zákazníci se také začínají čím dál více ptát po (daněmi a dalšími omezeními méně zatížené) moderních formách pohonu – po hybridech a elektromobilech.

Land Rover tak musí začít šetřit a přesměrovat své (vývojové a výrobní) kapacity a peníze do věcí, které mu vydělají víc než jeden imageový projekt s nejistou ekonomickou návratností. Svůj podíl na ukončení projektu Range Rover SV Coupe může mít také nedávný příchod luxusních SUV Bentley Bentayga a Rolls-Royce Cullinan, které přinesly do již tak malého segmentu velkou konkurenci.

Foto: Land Rover

Klasický Range Rover má obrovský styl, pohodlí i V8, ale není zatížený image „auta pro zbohatlíky“

Projekt Range Rover SV Coupe je tedy definitivně mrtvý. A jestli vám na účet přišla zpátky záloha a vy teď nevíte, co s ní, máme pro vás tip – kupte si první třídveřový Range Rover V8, nechte si ho kompletně zrenovovat a překopat interiér do modernější a luxusnější podoby a budete mít za podstatně méně peněz mnohem stylovější auto, s nímž nebudete za mastňáka, který neví, co s penězi, ale za frajera s vytříbeným vkusem!

Reklama

Načítám