Hlavní obsah

Range Rover představil model Sport s novým hybridním motorem

Foto: Land Rover

Range Rover Sport HST s novým motorem

Land Rover se rozhodl, že svět potřebuje zbrusu nový mild-hybridní šestiválec. A jak se rozhodl, tak také udělal. Nově se tedy může pochlubit zážehovým řadovým šestiválcem, který v zájmu dodržení všech extrémních emisních nařízení pracuje s hybridním kompresorem. Jako vůbec první model dostane tento agregát Range Rover Sport ve verzi HST.

Článek

Nový agregát nahrazuje šestiválcovou benzinovou jednotku, která by neměla šanci obstát v dnešním světě, jenž má až panický strach z emisí. Novinka je přeplňovaná dvojicí turbodmychadel, ale zároveň elektricky poháněným kompresorem. A to je vskutku velké novum. Kompresor se totiž díky své konstrukcí umí během velmi krátkého času roztočit na maximální možné otáčky, čímž zlepšuje, ale hlavně zrychluje odezvu na plynový pedál.

O akci nového kompresoru se postará energie ze sítě s napětím 48 V spolu s akumulátorem, který je za jízdy velmi chytře dobíjen elektromotorem spojeným přímo se spalovací jednotkou. Není to nic jednoduchého, ale zato je to velmi účinné. Nicméně tím práce elektromotoru nekončí! Kromě toho všeho ještě elektromotor spolupracuje se spalovací jednotkou při rozjíždění, zatímco naopak při brzdění zase elektrickou energii vyrábí a střádá.

Ale dost suchých, pro některé možná hůře stravitelných sdělení, byť jsou důležitá, protože v případě této značky jde o důležitou novinku. Nejspíš vás ale také zajímají běžnější údaje, takže... Nový šestiválec je naladěn na rovných 400 koní výkonu a nabídne točivý moment 550 Nm. Pokud se vám to zdá až dost a spokojíte se s výkonem menším, pak doufejte, že se zařadíme mezi trhy, na kterých bude nový motor k mání také s výkonem 360 koní. A jak asi tušíte, nejde tu jen o emise, ale i o spotřebu. Na to, jak je Range Rover Sport velkým autem, deklaruje výrobce i díky použití této hybridní technologie průměrnou spotřebu pouhých 9,3 litru na 100 ujetých kilometrů.

Vědět byste ale také měli, že auto z klidu na 100 km/h zrychlí dokonce jen za 6,2 sekundy! A dobře rozpoznatelné je díky některým působivým prvkům, např. karbonovým dílům karoserie a výrazně červeným brzdičům. Nicméně, pokud máte pocit, že je té červené až moc, Range Rover vám ji přelakuje na jemnější šedivou. Posádka si pak bude hovět v kůží čalouněných sportovních sedadlech a jistě ocení i plaketky označující edici HST. Náš trh bude muset na tuto novinku ještě chvilku počkat. Pokud se vám ale čekat nechce, vyrazte do Anglie, kde je již k mání.

Reklama

Související témata:
Načítám