Hlavní obsah

První pick-up Renaultu se jmenuje Alaskan

Foto: Archiv Garáž.cz

Klony automobilů různých kategorií pokračují směle dál a proto vám můžeme představit Renault Alaskan, který právě vstupuje na trh. Je to první pick-up francouzské automobilky, který je vlastně předesignovaným Nissanem Navara.

Článek

Renault samozřejmě není jedinou automobilkou, která šla stejnou cestou. Vlastně za pár dní nebo týdnů se představí ještě nový pick-up od Mercedesu, který vychází stejně jako Alaskan z Nissanu Navara a z nedávné doby je tu také Fiat Fullback, který si vzal základ zase z Mitsubishi L200. Je to trend, který má logiku z pohledu nákladů na vývoj. Navíc Renault je v Alianci s Nissanem a spolupracuje s Mercedesem, takže nejde o nic překvapivého. Pokud se ptáte, jak to bude s technickým základem, tak vězte, že tady jde o absolutně stejné vozy, bez jakékoliv změny. Liší se pouze designově, některé méně a jiné zase více, podle šikovnosti designéra.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tady tvoří základ techniky Nissanu, tedy žebřinový rám s podvozkem kombinující listová péra na zadní nápravě a dvojitá lichoběžníková ramena vpředu. Na tom může být postavena karosérie různých podob, Nissan nabízí rovnou 3 varianty, ale Renault Alaskan bude mít zatím jen verzi double cab s místem pro 5 cestujících. Na druhou stranu dokáže Renault dodávat Alaskana v různých úpravách, jako ambulanci, požární nebo servisní vůz. Všechny tři modely, tedy Nissan Navara, Renault Alaskan i Mercedes-Benz třídy X budou využívat služeb přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,3 litru. Motor bude následně v nabídce ve dvojím výkonovém provedení 160dCi a 190 dCi. Liší se také točivý moment, který má hodnoty 403 a 450 Nm.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jak na tom bude cenově. Renault bude zatím nabízet tři verze a zároveň tři výbavy. Základní 160dCi s manuální převodovkou a výbavou LIFE přijde zákazníky na zmiňovaných 737 900 Kč. Základní výbava není špatná, postrádá pouze nějaké komfortní a okrasné prvky, ale také uzávěrku samosvorného diferenciálu, kterou si však musíte připlatit u všech verzí. Za silnější motor 190dCi s manuální převodovkou ve výbavě ZEN zaplatíte 787 900 Kč, a když budete chtít automat, tak budete muset přidat ještě dalších čtyřicet tisíc. Finální cena 19dCi AT ve výbavě ZEN stojí 829 900 Kč. V porovnání s dárcovskou Navarou je Renault o pár desítek tisíc levnější. 

Reklama

Načítám