Hlavní obsah

Prodáno! Sbírka Paula Walkera se vydražila za miliony dolarů

Foto: Barrett Jackson

Paul Walker byl velký automobilový fanda. Rozhodně se nedá popřít jeho záliba ve vozech s motorem vpředu, zadním náhonem a manuální převodovkou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celkem 21 vozidel. Tolik bylo „odklepnuto“ na aukci ve Scottsdale v americké Arizoně. Dohromady 18 aut a k tomu překvapivě 3 motorky. Zajímavé potom je, jak různorodá celá sbírka byla – a to ve skutečnosti nebyla zcela kompletní, spousta kusů z ní se aukce nezúčastnilo. V tomto případě šlo nejen o sportovní auta, ale i závodní, nechyběly ani pickupy nebo dokonce, věřte nevěřte, i kombíky. Mezi motorkami byste našli starý dobrý Harley, ale i Suzuki na motokros. To vše ve zkratce obsahovala sbírka známého herce Paula Walkera.

Článek

Walkerova smrt v roce 2013 otřásla nejen filmovým, ale i motoristickým světem. Fanoušky rychlých kol to zasáhlo o to víc, protože byl jedním z nás – Walker ve skutečnosti uměl řídit velmi dobře a dokonce i profesionálně závodil, zejména se speciálně upraveným BMW M3 E92, kde se střídal s Rogerem Rodasem, dobrým kamarádem, který v osudný den řídil červenou, a hlavně nevyzpytatelnou Carreru GT.

Foto: Barrett Jackson

Ve Walkerově sbírce byla i tato originální „Godzilla“, tedy Nissan Skyline generace R32

Z celkové sbírky několika desítek vozů se koncem ledna dražilo na akci pořádané aukční síní Barrett Jackson celkem 18 aut a 3 motorky. Součástí byly dobře známé a velmi lákavé kusy, zrovna tak šlo ale i vozy dost specifického zaměření a vkusu. Na druhou stranu proti gustu…

O jaké kousky šlo? Z těch sportovních to bylo BMW M3 E30, BMW M3 E36 ve verzi Lightweight (pětkrát!), Nissan 370Z, který se zúčastnil natáčení filmu Rychle a zběsile 5, závodní Ford Mustang Boss 302S; a dokonce původní Godzilla, Nissan Skyline R32, rovněž v závodní verzi.

Z těch „méně sportovních“ šlo potom o pickupy GMC Sierra, Ford F-250 a Toyota Tundra. Vzhledem k výše jmenovaným exemplářům překvapivé, že? Pak věřte, že možná ještě pozoruhodnější jsou kousky jako Chevrolet Nova a Chevrolet Chevelle, oba ve verzích Wagon, tedy kombi, jak bychom řekli u nás. Dvoudveřový Chevrolet Nova už potom příliš nepřekvapí, ze sportovnějších kusů bychom málem zapomněli na decentně upravené Audi S4 generace B5, které se vydražilo za téměř třicet tisíc dolarů (680 tisíc korun), což je na dvacetiletou S4 dost slušná částka.

V galerii si můžete prohlédnout jednotlivé kousky, u každého z nich je zároveň suma, za kterou se každý z nich vydražil:

Walker tedy kromě opravdových „špeků“ vlastnil i na americké poměry vlastně poměrně normální auta – koneckonců to byl také jenom člověk… Naopak těmi největšími raritami byly jednoznačně ony „em-trojky“ z devadesátých let, tedy generace E36, které jako první měly řadový šestiválec. Je tomu z jednoho dobrého důvodu – přiostřená a odlehčená verze s výmluvným označením Lightweight je poměrně dost vzácná a v Evropě se ani neprodávala. Walker asi dobře věděl, proč jich koupil rovnou 5. Auto bylo oproti standardu lehčí o 100 kilogramů a mělo lehčí stálý převod pro lepší akceleraci.

Není potom velkým překvapením, že tyto samotné M3 E36 stály samy o sobě 1,2 milionu dolarů, tedy přes 27 milionů korun. Celková hodnota sbírky byla spočítána na 2,3 milionu, tedy nějakých 52 milionů korun.

Reklama

Načítám