Hlavní obsah

Přijíždí další elektrický Mustang. Tentokrát z Ruska

Foto: Aviar Motors

Aviar R67 – další elektrická klasika má přijet z Ruska!

14. 7. 2019

Pravda, dalo se očekávat, že to přijde, ale nikdo netušil, že se téměř roztrhne pytel s klasickými vozy na elektřinu. Jen uznejte, své klasické vozy s elektrickým pohonem už vyrábí třeba Jaguar a Aston Martin. Ale tento elektromobil s karoserií klasického Fordu Mustang je už druhý za uplynulý měsíc. Avšak tento stojí za pozornost už jen tím, že přijíždí z Ruska.

Článek

Jmenuje se R67 a jde o první výtvor ruského start-upu, společnosti Aviar Motors. Je evidentní, že odkazuje na Ford Mustang s karoserií Fastback z roku 1967. Zatím jde jen o koncept, ale technika vypadá slibně – šasi je z hliníku a karoserie z karbonu. Což také mimochodem znamená, že žádný původní Mustang pro tento projekt nemusí položit svůj život, Aviar se o vše postará.

Foto: Aviar Motors

Aviar R67 má pod klasickou karoserií skrývat ty nejmodernější technologie – koneckonců, samotná karoserie je z karbonu a šasi je hliníkové

Nenechte se vysmát, Rusko ušlo od doby, co příslovečné „okno do Evropy“ otevřel car Petr I. Veliký, dlouhou cestu. Díky hliníku a karbonu bude R67 na poměry elektromobilu lehké. Bude ale rychlé? Zrychlení na stovku za 2,2 vteřiny zní celkem dost výmluvně – pomáhá k tomu 100kWh baterie, která dává elektromotorům výkon 840 elektrických koní a 950 Nm točivého momentu. A nebude polevovat až do rychlosti 250 km/h, kde auto přiškrtí omezovač – v podstatě jde o bezpečnostní opatření, protože aerodynamika 50 let starého auta má přece jen své mouchy…

Přesto má Aviar R67 pro jistotu přední lízátko, které tlačí čumák auta k zemi. K tomu pomáhá ještě zadní spojler, který se aktivuje v rychlosti nad 120 km/h, pod ním situaci jistí ještě difuzor. Adaptivní vzduchový podvozek se umí ve vyšších rychlostech snížit a na uzdě potom hlídá všechna čtyři poháněná kola elektricky řízená kontrola trakce a k tomu stabilizace.

Přes všechny skepse vůči dojezdu elektromobilů slibuje Aviar dojezd až 500 km, otázkou však je, zda to potvrdí i v praxi. A to se ani neptáme, o kolik se ten dojezd sníží v případě, že si zapnete komfortní prvky, jimiž jsou v daném případě dvouzónová klimatizace, vyhřívaná sedadla a řada dalších příjemností.

Je tu také evidentní inspirace americkou Teslou, důkazem budiž velký centrální displej na středovém panelu a funkce autopilota. O ceně zatím žádné informace nemáme, měli bychom ale jednu zajímavost – v Aviaru se dušují, že R67 bude mít i externí zvukový systém, který bude kopírovat zvuk slavného Shelby GT500. Není to sice pravá V8, ale ta představa nezní špatně!

autowebAUTOWEBaUtOwEb