Hlavní obsah

Nejmenší SUV od Audi prošlo omlazením. Co je nového?

Foto: Audi

Audi uvedlo své nejmenší SUV před čtyřmi lety. Nyní dozrál čas na omlazení, které přináší pár nových drobností. Patrně největší změnou je přidání motoru 1,5 TSI o výkonu 150 koní, který lze mít jak s automatickou, tak přímo řazenou převodovkou. Všechny verze také vždy mají diodové světlomety.

Článek

Modernizované Q2 zůstalo stejně velké – sice se zvětšilo o pár milimetrů, ale to je kvůli jinak tvarovaným nárazníkům. Na délku tak stále měří 4,21 metru, je široké 1,79 m a vysoké 1,54 metru. Zavazadelník má nadále objem 405 litrů, 1 050 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel. Změny jsou decentní, jak je ostatně u čtyř kruhů zvykem.

Foto: Audi

Audi Q2 má výrazný design, který zaujal dlouhé zástupy zákazníků. Proto se nemusel v rámci modernizace moc měnit...

Při pohledu zepředu si tak lze všimnout jinak tvarovaného nárazníku, a když si do ruky vezmete metr a lupu, zjistíte, že osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je o trochu nižší. Verze S line má větší otvory pro přívod vzduchu a jako obvykle je líbivější než základní provedení.

Novinkou jsou standardně dodávané diodové světlomety  s animacemi pro směrovky, na přání skvělé Matrix LED. Kola mají nejmenší průměr 16, největší 19 palců.

Audi přidala pět nových odstínů, včetně zeleného Apple. Jinak se na vnějším vzhledu nic nezměnilo. Také v interiéru je novinek poskrovnu - v nabídce je nově tkanina Dinamica z mikrovlákna, která nahrazuje Alcantaru.

Audi Q2 vstoupí na trh s jedinou motorizací - zážehovým čtyřválecem 1.5 TFSI, který dobře známe i z dalších automobilek koncernu Volkswagen. Výkon motoru, který dovede při nízkém zatížení deaktivovat druhý a třetí válec, dosahuje 110 kW (150 k) a 250 Nm točivého momentu. To vše při normované spotřebě 5,4 litru. Kromě automatické převodovky bude možné zvolit i přímo řazenou skříň.

Do budoucna se počítá s dalšími benzinovými (TSI) a naftovými motory (TDI), které patrně automobilka nemá pro Q2 dosud homologované, proto nyní chybí. Některé výkonnější verze budou mít pohon všech čtyř kol quattro s mezinápravovou spojkou.

Cena zatím zveřejněna nebyla, současné nejlevnější provedení stojí bez stokoruny 626 tisíc.

Reklama

Načítám