Článek
Jasně, do výroby se s největší pravděpodobností nedostane ono ohromné zadní křídlo a patrně i mohutný zadní difuzor pod ním bude ve výsledku trochu subtilnější. Dále moc nevěříme tomu, že se do výroby dostanou ta závodní kovaná kola a pak také čtyřdveřová verze by se mohla lépe prodávat. Ale rozšklebený čumák, nízký a široký postoj – to jsou základní znaky, které mají šanci přežít. Že bychom se dívali na budoucí Cupru Ibizu?
Wayne Griffiths, šéf automobilky Cupra, věří ve velmi nadějnou budoucnost produkční verze UrbanRebelu
Dalším vodítkem k faktu, že tento „Městský rebel“ neupadne jen tak v zapomnění, je, že o něm víme až podezřele podrobné informace – jako například přesné rozměry. Tedy konkrétně: délka 4 080 mm, šířka 1 795 mm a výška jen 1 444 mm. Jinými slovy, pokud jste odborníci přes tabulky rozměrů a velikostí kufrů – je na tom velikostně téměř stejně jako Volkswagen Polo.
Koncept Cupra UrbanRebel však pojede o kus lépe než běžné Polo. Vlastně pojede ještě o něco lépe než Polo GTI. Cupra totiž slibuje výkon 430 koní a odhadované zrychlení na stovku za těžko uvěřitelných 3,2 sekundy. Tomu se říká kapesní raketa!
Cupra UrbanRebel (koncept)
Cupra UrbanRebel (koncept)
Cupra UrbanRebel (koncept)
Cupra UrbanRebel (koncept)
Cupra UrbanRebel (koncept)
Cupra UrbanRebel (koncept)
No a teď přichází ta chvíle, kdy patrně většinu čtenářů zklameme a nadšení rychle uvadne – zmíněné výkony totiž bude podávat elektromotor. Griffiths vizi odůvodňuje takto: „Městský elektromobil, jako je například tento, je po stránce strategie klíčový projekt nejen pro nás, ale i pro celou společnost Volkswagen Group, neboť výhledově je v plánu vyrábět až 500 tisíc takových vozů ročně.“
Vzhledem k rozměrům auta je pochopitelné, že bude jezdit na zkrácené verzi platformy MEB, čili tzv. „MEB Short“, ta by zároveň měla v budoucnu sloužit jako základ pro „vstupní“ elektromobily od sesterských firem Škoda, Audi a pochopitelně i VW. „Tento závodní koncept nám dává jakousi ideu zbrusu nového designového jazyka pro budoucí silniční vozy a měl by především inspirovat nový druh mobility,“ dodal při představení konceptu Griffiths.