Hlavní obsah

Potvrzeno! Sportovní VW s logem R budou na elektřinu

Foto: Volkswagen

Závodní speciál Volkswagen ID.R je předobrazem elektrifikované budoucnosti sportovní divize R

Jedno z nejrychlejších aut v reálném provozu je VW Golf R. Je to něco jako kapesní 911 Turbo a všichni napjatě vyhlížíme aktuální model. Teď už je navíc jasné, že bude poslední svého druhu - všechny další modely s označením R budou totiž elektrifikované! Volkswagen poodkrývá budoucnost svých nejrychlejších aut...

Článek

Až bude na podzim představena toužebně očekávaná kapesní raketa jménem VW Golf R Mk8, lze s jistotou očekávat, že bude mít přeplňovaný dvoulitrový motor s výkonem okolo 330 koní, automatickou převodovku DSG a pohon všech kol. Stovku bude mít pod 4,5 vteřiny a pojede přes 260 km/h. Jak už jsem psal, v reálném provozu nenajdete moc rychlejší aut, rozhodně ne za tyto peníze.

Golf R možná není autem, ve kterém byste zažívali emoční přetlak, ale nemůžete mu upřít jeho schopnosti. O to víc jsem zvědav, jak moc vzrušující budou další erka. Člen představenstva koncernu VW Jürgen Stackmann totiž v rozhovoru pro TopGear řekl, že „budoucnost modelů Volkswagen R je nejen pulzující, ale také elektrická“.

Stackmann tak poprvé potvrdil to, o čem se mluví poslední rok a k čemu směřují všechny ty rekordy elektrického sporťáku ID.R. A je jedno, jestli na Nürburgringu nebo na Pikes Peaku. „Dál pracujeme na myšlence, se kterou jsme přišli před necelými třemi lety. A elektřina nám dává nové možnosti.“ Jasně…

Foto: Volkswagen

Benzinový šestiválec Touaregu R dopuje turbodmychadlo a elektromotor

Každopádně je to tak, že první elektrifikovaný Volkswagen se znakem R je Touareg, který byl představen před pár týdny. A už tehdy Volkswagen leccos naznačil. „Svět se vyvíjí,“ zaznělo tehdy. Benzinový přeplňovaný šestiválec Touaregu R o objemu 3,0 l má výkon 340 koní, ale ve spojení s elektromotorem, který je napájen lithium-iontovou baterií s kapacitou 14,1 kWh, máte k dispozici celkem 462 koní. Což už si zaslouží respekt. Tohle je rychlé auto.

Ještě rychlejší je pak samozřejmě již zmíněný závodní speciál ID.R, který hravě překonal nejen rekordy, ale i inženýry propočítané časy. A Jürgen Stackmann k tomu říká: „Technologie a poznatky z vývoje a provozování závodního ID.R se určitě promítnou v nových modelech R. Implementovat závodní technologie aut se spalovacími motory do běžného provozu si žádá mnohá omezení, ale u elektrifikovaných modelů je to jednodušší.“

Tak uvidíme, jak bude chutnat elektrická budoucnost ve sportovních modelech. Hybridní pohon, tedy nízké lokální emise ve městě, a pak elektřina jako zdroj výkonu navíc, to je něco, s čím se rychle učí žít i řidiči, kteří hledají v jízdě hlavně potěšení. A tak uvidíme, co nám nabídnou ryze elektrické modely. „Já mohu slíbit, že díky elektrifikaci budou další modely R silnější než kdy dřív,“ uzavírá Stackmann.

Reklama

Načítám