Hlavní obsah

Příští Mazda 6 má nabídnout šestiválec a pohon zadních kol

Foto: Mazda

Je dost možné, že se už za pár let od Mazdy dočkáme taky ryze sportovního modelu, nebo luxusního kupé. My ale chceme obojí!

Mazda se šestiválcem a s poháněnou zadní nápravou se má představit už za pár let. A možná se prý dočkáme i verze kupé – není ostatně tajemstvím, že si japonská Mazda už déle brousí zuby na prémiový segment. Stane se tak Hirošima místo Mnichova hlavním výrobcem zadokolek s řadovými šestiválci?

Článek

Mazda letos oslavila sté narozeniny – ačkoliv ne vždy měla na růžích ustláno. Za 100 let se už dá vybudovat slušné renomé a tradice, jenže jak jsme ostatně momentálně svědky, snad vůbec největší rozkvět Mazda zažila během posledních dvou dekád – designově, technicky a technologicky udělala takový pokrok, jaký tu dlouho nebyl.

Už nějakou dobu se šušká, že Mazda po očku nakukuje do prémiového segmentu, a že by modely do této sféry byly založeny na nové platformě se zadním pohonem a podélně uloženým motorem. Je pravda, že o této vizi hodně vypovídá třeba kovově šedý koncept s názvem Vision Coupe z roku 2017, respektive i koncept sportovního vozu RX-Vision z roku 2015.

Teď se však dokonce proslýchá, že se nové Mazdy se zadním pohonem se máme dočkat už v roce 2022. Tedy přesně deset let od ukončení výroby poslední zadokolky, modelu RX-8, který se přestal vyrábět v červnu 2012. Půjde o novou generaci modelu Mazda 6, a ačkoliv se už teď nemůžeme dočkat, to čekání snad uteče jako voda.

K naší smůle je Mazda ohledně svých budoucích modelů tajemná jako hrad v Karpatech, podle všeho však pod kapotou opravdu bude řadový šestiválec. Nikoho asi nepřekvapí, že nový motor bude (nebo spíš je) vyvíjen úplně „od podlahy“ a vypadá to, že dostane stávající technologii Skyactiv-X, aby dokázal udržet emise na uzdě. Řeč je i o 48V mild-hybridu, který by startér-generátorem vypomáhal spalovacímu motoru při vysoké zátěži a snižoval tak spotřebu. Vyrojily se také spekulace, že by se šestiválcová pohonná jednotka mohla objevit v příštích generacích modelů od Lexusu – konkrétně v modelech IS a RC.

Co se týká vzhledu nové Mazdy 6, tak tam se dá očekávat zásadní inspirace strhujícím konceptem Vision Coupe – snad jen s tím rozdílem, že produkční verze bude pětimístná, na rozdíl od čtyřmístného konceptu. Jistotou je čtyřdveřová karoserie, ale jak už padlo v úvodu, výhledově je ve hře také dvoudveřové kupé.

Konkrétnější plány odhalí Mazda až časem, důležité teď ale je, že se chystá ta „správná“ platforma s podélně uloženým motorem, od které se dá posléze odrazit při vývoji dalších zajímavých modelů. Stane se snad Mazda do budoucna lídrem na trhu aut pro opravdové řidiče? Ta možnost by tu byla...

Reklama

Související témata:
Načítám