Hlavní obsah

Porsche Panamera GTS přijíždí se 460 koni

Foto: Porsche

Porsche Panamera GTS

Nekonečná řada modelových verzí Porsche se rozšířila hned o dva kousky – Panameru GTS a Panameru GTS Sport Turismo. Zní to nudně, ale s výkonem 460 koní a zrychlením na stovku za 4,1 sekundy budou tahle dvě čtyřdveřová, čtyřmístná superauta všechno možné, jenom ne nudná!

Článek

Na rozdíl od Panamery 4S nemá přeplňovaný šestiválec, ale rovnou twin-turbo 4,0 V8 s výkonem 460 koní (o 20 koní víc než 4S) a 620 Nm (+ 100 Nm), které putují na všechna kola přes osmistupňovou dvouspojkovou PDK převodovku. Panamera GTS tak vystřelí na stovku za 4,1 sekundy (o 0,3 sekundy rychleji než Panamera 4S) a upaluje až 292 km/h (Sport Turismo je o 3 km/h pomalejší).

Foto: Porsche

Srdcem GTS je twin-turbo 4,0 V8 se 460 koni

Verze GTS platí u všech modelů Porsche za ideální volbu – trochu víc výkonu, bohatší výbava a vylepšený design za rozumný příplatek (tedy na Porsche). Platí to pro malý 718 Boxster/Cayman, platí to pro dospělou 911, platí to i pro duo SUV Macan a Cayenne a v tuto chvíli už to zase platí pro Panameru, jejíž druhá generace se dočkala verze GTS právě nyní.

Foto: Porsche

Verze GTS se dočkalo i elegantní Sport Turismo

Zvýšenému výkonu byl přizpůsoben i podvozek s adaptivními vzduchovými tlumiči snížený o 10 mm, přeladění se dočkal také systém aktivního řízení podvozku PASM (Porsche Active Suspension Management). Samozřejmostí jsou větší brzdové kotouče s průměrem 390 mm vpředu a 365 mm vzadu, které se postarají o krocení děsivých rychlostí, jichž Panamera GTS dosahuje až nebezpečně snadno.

Foto: Porsche

Tak který zadek je přitažlivější?

Zvenku poznáte verzi GTS podle kontrastně černě lakovaných prvků a 20palcových kol z lehké slitiny. A kdo si pořád nebude jistý, podívá se na spodní část předních dveří nebo na záď, kde najde dost velká loga GTS, která zaženou poslední nejistotu a pochyby.

Uvnitř na posádku čekají s otevřenou náručí anatomická sedadla čalouněná Alcantarou a kůží s červeným prošitím, stejná kombinace se objevuje po celé kabině, dojem vysoké kvality doplňují lesklé hliníkové prvky. Také volant je čalouněný jemnou Alcantarou a za ním jsou schovaná chladivá hliníková pádla řazení, takže hmatový dojem řidiče bude dokonalý.

Tradiční součástí výbavy je Sport Chrono paket, abyste si mohli třeba stopovat, jak dlouho trvá ráno dětem a manželce vypravit se z domu (protože ruku na srdce, na okruh Panameru nejspíš nevezmete). Novinku pro řadu Panamera představuje barevný průhledový displej, který řidiči přinese ty nejdůležitější informace přímo do zorného pole.

Většinu zmíněných prvků si ke své Panameře můžete objednat už teď, ale GTS je nabídne v jednom velkém balíčku vyšperkovaném o výraznější design a za cenu nižší, než kdybyste si je zaškrtávali v objednávce po jednom. A to se vyplatí, co říkáte? Verze GTS tak zaručeně bude zase ideální volbou celé modelové řady, a pokud o Panameře uvažujete, měli byste si pořídit právě ji. Tedy pokud si ji můžete dovolit…

Reklama

Související témata:
Načítám