Hlavní obsah

Porsche Carrera RS z devadesátých let přichází znovu do módy

Foto: Archiv Garáž.cz

Slavný rod RennSport u Porsche rozechvívá naši mysl pravidelně. Nechyběl prakticky v žádné generaci a je jen na vás, která je vaše oblíbená. U mě rozhodně vede 964 Carrera RS z roku 1992, optimálně v růžové.

Článek

Pokud máte rádi Porsche 911, určitě je některá generace vaše oblíbená. Pro mne je třeba číslem jedna turbo 930, ale generaci 964 mám také hodně rád. Bylo to naposledy, kdy Porsche mělo ještě původní skelet karoserie. A i v téhle verzi představilo vrcholný model RS, přesněji Carrera RS.

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto bylo představeno v roce 1992 a na pohled se příliš nelišilo od základní Carrery 2. V tomto případně ale platí ono okřídlené „zdání klame“. To hlavní bylo schováno pod karoserií, například brutální snížení hmotnosti z původních 1350 kg na skvělých 1220 kg, to díky kapotě z hliníku a tenčím oknům. Pokud jste oželeli zvukovou izolaci, stáhlo to Porsche dokonce na 1150 kg. Vzduchem chlazený šestiválec 3,6 litru tak nemusel tahat zbytečnou zátěž a svým stádem 260 koní (točivý moment 325 Nm) mohl naplno bavit řidiče. Jen to chtělo zkušeného šoféra, všechen výkon šel přes manuální pětikvalt na zadní kola. Posilovač řízení na pomoc tu ale byl, výbavu doplňovala i klimatizace a tempomat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Podvozek byl okruhově naladěn, měl o 40 mm nižší světlou výšku než standardní model. Samosvorný diferenciál zase usnadňoval využívat maximální potenciál auta. A že to nebyly špatné hodnoty - zrychlení na stovku za 5,3 sekundy a maximální rychlost byla 260 km/h. Takové auto bylo ideálním základem pro značkový Carrera Cup, Porsche jej homologovalo i pro závody ve třídě N/GT.

Foto: Archiv Garáž.cz

Specialitou byla limitovaná edice 911 Carrera RS 3.8 z roku 1993. Ta nabídla ostřejší vzhled varianty Turbo s mohutnějšími nárazníky a nastavitelným zadním křídlem. Větší motor nabídl až 296 koní. Těchto kusů ale bylo vyrobeno pouze 90 a dnes jde o drahou sběratelskou raritku.

Reklama

Načítám