Hlavní obsah

Porsche 993 RS – Poslední vzduchem chlazené RS

Foto: Archiv redakce

Magická zkratka RS v Porsche má dlouhou tradicí protínající všechny generace kultovního modelu 911. Nevyhla se ani poslednímu modelu se vzduchem chlazeným motorem, typu 993. A stojí za to!

Článek

Ohlížíme se za modely RS u všech generací ikonické devětsetjedenáctky. Minout tedy nemůžeme ani poslední generaci se vzduchem chlazeným motorem – model 993. Ten vznikal podobně, jako předchozí 964. Hlavně se snižovala hmotnost auta vyházením nepotřebné výbavy. Také byl naladěn podvozek a motor, aby se auto víc hodilo na okruhy, než na běžné silnice.

Foto: Archiv redakce

Poznáte to hlavně v interiéru, kde jsou vpředu dvě závodní sedadla. Vzadu už žádná sedadla nejsou, ale stejně by se tam posádce dělalo určitě nevolno. Porsche vyhodilo i dveřní panely, karbonové kryty s poutkem musely stačit.

Foto: Archiv redakce

Motor byl klasický, ještě stále vzduchem chlazený, šestiválcový boxer 3,8 litru s výkonem 296 koní. Když vám tohle všechno bylo málo, mohli jste si u porsche připlatit za verzi Clubsport, která dostala přední splitter, zadní křídlo, ochrannou klec v interiéru, šestibodové bezpečnostní pásy, přepínač baterie, hasičák a pochopitelně závodní sedačky. To už byla ale velmi extrémní verze, která je dnes ještě cennější.

Foto: Archiv redakce
autowebAUTOWEBaUtOwEb