Hlavní obsah

Pirelli představilo další kultovní kalendář

Foto: Pirelli

Pirelli kalendář 2019

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na světě neexistuje legendárnější kalendář, než je ten od gumařské společnosti Pirelli. Vychází už od roku 1964 a pokaždé nabídne provokativní snímky krásných žen, ale dnes už i mužů. Minulý týden bylo v italském Miláně odhaleno jeho nové vydání, a i tentokrát se za fotoaparát postavil slavný umělec.

Článek

Kalendář se značkou Pirelli v záhlaví původně vznikl proto, aby měla tato firma čím obdarovat své klienty. Ovšem už od jeho prvního vydání bylo jasné, že tohle nebude jen tak nějaký kalendář, který by visel v dílnách a servisech. Vždyť první vydání dostal na starost dvorní fotograf skupiny Beatles Robert Freeman, jemuž se před objektiv ochotně postavila řada krásných a slavných jmen. Původně vlastně obyčejný dárek se tak změnil ve VIP zboží, které se dostalo jen k opravu výjimečným osobnostem nebo dokonce šlechticům. A nejinak je tomu i posledních několik let, i když je pravda, že Pirelli si kvůli špatným hospodářským výsledkům v osmdesátých letech a kvůli ropné krizi dalo od vydávání pauzu. O to silnější byl ale návrat.

Za fotoaparáty stála vždy ta největší jména v oboru od Annie Leibovitz, přes Maria Testina až po Patricka Demarcheliera. Osobně považuji za nejvydařenější kalendář z roku 1986, kdy se za fotoaparát postavil mistr černobílé fotografie Helmut Newton. Jeho fotografie jsou prostě dokonalé, a proto v roce 2014 Pirelli vydalo kalendář s jeho snímky právě z roku 1986, které se ovšem tehdy do vydání nevešly.

V dnešní době se kalendář nejčastěji draží na různé dobročinné účely, od pomoci lidem s AIDS až po nemocné děti. A nejinak tomu bude i s kalendářem pro rok 2019. Fotograf jménem Albert Watson se při tvorbě báječných obrázků nechal inspirovat světem filmu z 30. a 40. let minulého století, a i proto jsou snímky foceny ve formátu 16 : 9. Mají totiž vypadat spíše jako vystřižené z filmu než jako standardní fotky. Nečekejte ale nahotu. Tedy, ona tam svým způsobem je, ale není tím, co vás jako první zaujme. A to je moc dobře. Ve světě, kde nahé ženy v reklamách prodávají vše od rohlíků po záclony, je dobře, že alespoň někdo ubral.

Před objektiv se pak v nejlepším světle představily hvězdy jako modelka Gigi Hadid, herečky Julia Garner a Laetitia Casta nebo baletka Misty Copeland. Všechny zobrazují silné ženy, které si jdou tvrdě za svými sny a cíli.

Reklama

Související témata:
Načítám