Hlavní obsah

Peugeoty 508 a 3008 přicházejí jako plug-in hybridy

Foto: Peugeot

Nové plug-in hybridy od Peugeotu

Francouzský Peugeot představil 508 teprve nedávno, ale už teď tasí také připravovanou hybridní verzi. Jedná se o takzvaný plug-in hybrid schopný na baterie jezdit v čistě elektrickém režimu. A vedle 508 se dostalo „hybridizace“ také středně velkému SUV 3008. To se tak vůbec poprvé dočkalo tolik poptávaného pohonu všech kol.

Článek

Peugeot představil vlastně dvojici plug-in hybridních pohonných ústrojí. Začněme u toho slabšího pohánějícího výhradně přední kola. To se začne montovat do sedanu 508, potažmo do kombi verze 508 SW. Základem je přeplňovaný benzínový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 180 koní, jemuž na přední nápravě pomáhá ještě elektromotor o samostatném výkonu 110 koní. Celkově umí hybridní ústrojí přenést na přední kola 225 koní.

To sice znamená přesně stejný výkon, jaký nabízí 508 u nejvýkonnější verze klasického benzínového čtyřválce, jenže hybrid nabídne vyšší točivý moment v nízkých otáčkách, eliminaci turboefektu a hlavně možnost čistě elektrické jízdy. 508 má sice jen relativně malou baterii o kapacitě 11,8 kWh, ale i tak umí podle měřícího cyklu WLTP najet víc než 40 kilometrů na nabití. Základní nabíječkou s proudem 8 A se zvládne baterie dobít za 7 hodin, výkonnější nabíječka s proudem 14 A umí totéž za 4 hodiny. Kdo spěchá, může využít ještě nástěnného boxu. Ten doplní baterie za necelé dvě hodiny.

O něco silnější, a hlavně se čtyřkolkou je dále „HYBRID4“ představený zatím pro model 3008 a časem určitě i pro větší 5008. Francouzské SUV dostalo konečně víceprvkovou zadní nápravu, na níž spočívá opět elektromotor o výkonu 110 koní. Benzínový čtyřválec vpředu je pořád o objemu 1,6 litru, ovšem tentokrát naladěn na 200 koní a celkový výkon systému vyšplhal na rovných 300 koní. Pro SUV to znamená zrychlení z nuly na sto za 6,5 sekundy. Větší baterie o kapacitě 13,2 kWh dovolí kolem 60 kilometrů čistě elektrického dojezdu.

Malou nevýhodou je, že HYBRID4 lze u 3008 pořídit výhradně jako vrcholnou verzi GT se sportovním designem a téměř plnou standardní výbavou. „Obyčejnější“ hybrid – ten o výkonu 225 koní – přijde až později, ale zase bez pohonu všech kol. Peugeot v každém případě zdůrazňuje, že s hybridem bylo počítáno už při navrhování auta a tedy že jeho zástavba absolutně nijak nenarušuje vnitřní prostor nebo kapacitu zavazadelníku.

Ceny nových hybridů jsou zatím v neznámu, ovšem počátek jejich prodeje je stejně relativně daleko. U nás se začnou elektrifikované peugeoty prodávat až v druhé polovině příštího roku.

Reklama

Načítám