Hlavní obsah

Peugeot začíná vyrábět nový pick-up. Ale neradujte se

Foto: Peugeot

Peugeot navazuje po dlouhé době na úspěšný model 504 z osmdesátých let

Segment menších pick-upů rychle roste po celém světě a výrobci jen za minulý rok hlásí prodej víc než 2,5 milionu aut po celém světě. Peugeot si chce po dlouhých letech odříkání ukousnout z chutného koláče taky, my v Evropě však máme (nejspíš) smůlu.

Článek

Vloni si odbyl velkolepou premiéru při 26 tisíc kilometrů dlouhém roadtripu, kdy projel Mexiko, Uruguay, Ekvádor, Paraguay, Panamu, Peru, Dominikánskou republiku, Guatemala, Haiti, Chile, Brazílii a Kolumbii, aby nakonec dojel až do Ushuaia v Argentině, nejjižnějšího města na světě. Teď se konečně začíná vyrábět!

Peugeot si asi vzpomněl, že pick-upy vyrábí už od roku 1938, kdy uvedl na trh derivát modelu 202. Později přibyl pick-up odvozený z modelu 203 a následovaly užitkové verze modelů 403 a 404 kryté plachtou. V roce 1979 pak francouzská automobilka zahájila výrobu oficiálně prvního vozu s označením pick-up, což byl model Peugeot 504. Vyrobilo se jich skoro 380 tisíc kusů a stal se legendou.

Nový Peugeot Landtrek patří mezi takzvané menší pick-upy jako třeba Nissan Navara, Mitsubishi L200 nebo Toyota Hilux. Jeho základem je čínský speciál Changan Kaicheng F70, ale Peugeot si ho výrazně upravil podle svého gusta. Bude ho vyrábět ve třech karosářských variantách, s jednoduchou kabinou, dvojitou kabinou a pak i ve verzi bez korby, s odhaleným podvozkem a možností libovolné nástavby.

Zákazníci si budou moci vybrat mezi naftovou devatenáctistovkou s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm a přeplňovaným 2,4litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 154 kW a 320 Nm. Obě jednotky jsou nabízeny se šestistupňovou manuální převodovkou Getrag, i když u benzinového motoru bude v nabídce i šestistupňový automat se třemi jízdními režimy (Manual, Sport a Eco). Základní verze budou dodávány s pohonem zadních kol, ale k dispozici budou samozřejmě i čtyřkolky s možností redukce.

Landtrek je mimořádně prostorný, uveze víc než tunu nákladu, má brodivost 60 centimetrů a v příplatkové výbavě najdete všechny ty zbytečnosti jako dotykový displej, bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto, čtyři vnější kamery, asistent pro sjíždění svahu i pro jízdu s přívěsem a spoustu dalšího.

Špatná zpráva je, že Peugeot uvádí auta zatím jen v Jižní Americe, v Evropě s nimi zatím nepočítá. Důvod je nasnadě – nemají patřičně zelený pohon.

Reklama

Související témata:
Načítám