Hlavní obsah

Peugeot ukázal nejrychlejší model ve své historii – 508 PSE

Foto: Peugeot

Peugeot 508 PSE

První model od divize Sport Engineering je zároveň tím nejrychlejším sériovým autem, které kdy vozilo logo Peugeotu. Pod kapotou je hybridní ústrojí, které přináší kombinovaný výkon 360 koní a točivý moment 520 newtonmetrů.

Článek

Peugeot bude nejostřejší provedení modelu 508 nabízet pro obě karosářské verze, tj. pro sedan i pro kombi. Zkratka PSE znamená Peugeot Sport Engineered a jde o novou divizi zaměřenou na vývoj výkonných automobilů. Tohle je jejich první model, který jde do běžného prodeje.

Oba vozy jsou plug-in hybridní, což znamená, že kromě spalovacího motoru se o jejich pohyb stará také elektromotor. V případě modelu 508 PSE jsou elektromotory hned dva. Vpředu je elektromotor o výkonu 81 kW a točivém momentu 320 newtonmetrů. Vzadu je pak elektromotor s 83 kW a 166 Nm točivého momentu. Díky němu funguje popisovaný model jako „čtyřkolka“.

Zapomenout nesmíme ani na spalovací motor. V tomto případě benzinovou čtyřválcovou šestnácitstovku. Parametry jsou následující: 147 kilowat (200 koní) a 300 newtonmetrů točivého momentu.

Výsledný výkon činí 360 koní (265 kW) a 520 newtonmetrů. A to už jsou velice slušné parametry. Zrychlení 0-100 km/h proběhne za 5,2 sekundy a patrně ještě zajímavější je parametr pružného zrychlení. Z rychlosti 80 km/h se na 120 km/h dostanete za rovné tři sekundy, což je výtečné. Oba parametry jsou stejné pro obě karosářské verze.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 250 km/h. Výrobce udává spotřebu paliva rovné dva litry na sto ujetých kilometrů, ale v případě hybridních aut jde samozřejmě o trochu vylhanou hodnotu. Výhradně na elektřinu lze cestovat maximálně 42 kilometrů při rychlosti nejvýše 140 km/h.

Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola díky osmistupňové automatické převodovce. Nabití trvá podle automobilky sedm hodin z normální 230 V zásuvky, kolem dvou hodin z wallboxu.

Podvozek je proti standardnímu provedení snížený a v nabídce jsou tři různé jízdní režimy upravující nejenom nastavení podvozku, ale i motorů – Comfort, Hybrid a Sport. Peugeot také uvádí širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu.

O zpomalení se starají čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 380 mm. Podběhy vyplňují specifická 20palcová kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Peugeot 508 PSE dorazí v obou verzích v druhé polovině příštího roku. Prodejní cenu zatím výrobce neuvedl.

Reklama

Související témata:
Načítám