Článek
Renault Twizy F1
Elektrické miniautíčko Twizy od Renaultu bylo určené do města a mělo být ekvivalentem ke skútru. Že si ho nepamatujete? Není divu, nebylo to zrovna auto pro petrolheady. Tedy až na verzi, která se nějakým omylem dostala do dílen RenaultSportu. Tady k původnímu elektromotoru o výkonu 17 koní přidali modul KERS z Formule 1 s 80 koňmi. Neříkejte, že byste se s touhle verzí neprojeli.
Citroën Citela
Další elektromobil, navíc s modulární karoserií. Tohle auto se dalo změnit na sedan, kombi nebo kupé, dost možná nejošklivější kupé na světě. Na jedno dobití byl slibován dojezd 210 km, ale jen pokud nepřekročíte rychlost 40 km/h. Takže byla Citela hnusná a ještě skoro nepoužitelná.
Michelin PLR
Ano, určitě na některých dílech poznáte elegantní Citroën DS, má z něj světla, dveře a přední kapotu. Jenže zbytek auta jako by nakynul. Tenhle prototyp si postavil pneumatikářský výrobce Michelin, který na něm testoval pneumatiky na nákladní automobily ve vysokých rychlostech. Takže vznikla tahle obluda s deseti koly a dvěma motory GM 5.7 V8. Váha byla 10 tun, délka 9 metrů a stejně uhánělo až 180 km/h.
Citroën Karin
Vypadalo to, jako kdyby někdo muzeu Louvre ukradl skleněnou pyramidu a nyní s ní prchal ulicemi. Auto bylo jen necelý metr vysoké, ale jeho netradiční špičatý tvar vypadal prostě zvláštně. Byl to vlastně návrh toho, jak by mohlo vypadat kupé odvozené od modelu GS a asi buďme rádi, že k výrobě nedošlo. Z myšlenky přežil jen specifický trojmístný interiér, který najdete v McLarenu F1.
Peugeot Moovie
Je to něco mezi ledničkou a vysavačem, co bylo omylem zvětšeno na rozměry Smartu. A tak se z toho stalo auto, dokonce funkční elektromobil, který měl vyřešit dopravní situaci ve městech. Obří zadní kola měla fungovat na principu invalidního vozíku, takže manévrovací schopnosti auta prý byly skvělé. Jenže možná taky nebyly, protože jinak by to automobilka rozhodně více odprezentovala.