Hlavní obsah

Pět kabrioletů, které nedávají smysl

Foto: Archiv Garáž.cz

Kabriolety jsou fajn. Jsou výjimečné, nechají vás užít si krásné dny a zkrátka přinášejí radost do života. Ale někdy jen odstraněná střecha, jako ve filmu Jízda, nestačí. Někdy prostě auto bez střechy nedává smysl.

Článek

Nissan Murano CrossCabriolet

Foto: Archiv Garáž.cz

Kabriolet má být hravý, roztomilý a malý, ideálně trošku nepraktický, aby byl jako víkendovka. Takže s Muranem mám problém, protože SUV v kabriu je nesmysl. Tedy ano, je fajn mít třeba Fronteru nebo Freelander se sundavací zadní částí střechy, taky Wrangler, který můžete kompletně odstrojit až na podobu plážové buggy je fajn. Ale Murano, je pořád jen Murano, jen je navíc bez střechy. A to z něj dělá dost pitomé auto.

Reva Zephyr

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilku Reva asi znát moc nebudete, ale její výtvor G-Wiz ano. Byl to ekologický elektromobil do města, mimořádně odporný, mimořádně špatně vyrobený a s mimořádně mizernou pasivní bezpečností. Pokud mu sundáte střechu, bude na toho chudáka za volantem ještě vidět. Ano, špatný nápad, což ukázala i prodejní čísla.

Maybach 62 Landaulet

Foto: Archiv Garáž.cz

Luxusní kabriolet není až tak špatný nápad, byť de facto jde v tomto případě o landaulet. Ale v případě Maybachu to moc smysl nedává. Zatímco řidič je chráněn před nestálostí počasí střechou, pasažér vzadu se může opalovat na slunci. Z boku však autu zůstaly kompletní dveře, stahovala se jen látková střecha. Problém byl, že zákazníci Maybachu nechtějí být moc vidět. Tyhle německé limuzíny působí dost anonymně, a tak lákají zcela jinou klientelu, než exhibicionistické pracháče. A tak se pro tenhle otevřený model také moc kupců nerozhodlo.

Rover Metro Cabriolet (a další malé kabriolety)

Foto: Archiv Garáž.cz

Dlouho jsem se rozhodoval mezi Peugeotem 206 CC, který měl kovovou skládací střechu a na své rozměry byl neuvěřitelně malý, nebo touhle anglickou hromadou náhradních dílů. Nakonec vyhrálo Metro, protože bylo tak mizerně smontované, že se prý rozbíjelo už na výrobní lince. Přitom stálo přes dvanáct tisíc liber, a za ty peníze jste si mohli koupit skutečné auto. Podobně zbyteční, oškliví a se silně se kroutícími kastlemi byli jeho doboví konkurenti – Talbot Samba Cabriolet a Ford Fiesta Fly.

Cadillac Escalade Cabrio

Foto: Archiv Garáž.cz

Tohle nebyl tovární výmysl, ale výrobek Newport Convertible Engineering. Právě tam se rozhodli useknout střechu obřímu SUV, které tak milují všichni rappeři. Škoda jen, že těm se při přestřelkách víc hodí klasické verze, ideálně s neprůstřelnými okny. Moc aut se tedy neprodalo. V Newportu se ale stejně pochválili, že jsou první, kdo prodával otevřené Escalade. Když na to půjdu jejich logikou, budu první na světě, kdo bude prodávat moje obnošené ponožky. Prodejní úspěch budu mít asi stejný.

Reklama

Načítám