Hlavní obsah

Páté narozeniny PD Design: Upravená klasika, ale i novinky

Foto: M. Tolar

Sraz PD v Plzni

Tuning má u nás dost pošramocené jméno. Sice se v Česku auta upravovala vždy, ale boom po rychlých a zběsilých filmech už skončil a dnes se řada lidí za svoje tehdejší tuningové výstřelky stydí. Díky tomu ale u upravování zůstali hlavně lidé, kteří to dělají pečlivě a nevyhýbají se ani zajímavým nebo starým autům.

Článek

Je to tak snad už napořád, že doby „stromečkového tuningu“, kdy jste auto ověsili kompletním sortimentem z čerpací stanice a jeli někam na sraz, jsou nenávratně pryč. Pár takových aut sice potkáte, ale nevypadají, že byly upravené nedávno. Naštěstí na pátých narozeninách PD Design, které firma slavila srazem v podvečer 24. srpna na své základně v Plzni, nebylo takové auto ani jediné.

Tady si na své mohli přijít i automobiloví nadšenci a labužníci. Nejpočetněji byly asi zastoupené audiny, ale ve valné většině sportovními modely S a RS. Ty pak doplnil třeba jen decentně poladěný Cayman ze Stuttgartu a několik dalších aut z koncernu. Platilo ale, že čím starší auto bylo, tím spíše budilo zájem návštěvníků. Není divu, potkat dnes Golf nebo Jettu první generace už není moc běžné. Na své si ale přišli i milovníci jiných klasik, takže k vidění bylo i původní BMW E31, E28 a M Coupé, Ferrari 550 Maranello a Hondy z doby, kdy tahle automobilka ještě nabízela emoce – S2000 a Integra Type-R. Z nových vozů pak oči a objektivy návštěvníků přitáhlo originální Ferrari 488 Spider a upravené BMW M4, Dodge Challenger a Ford Mustang (všechny tři automobily s výrazným bodykitem). I když tuning klasických aut nemusí přitahovat každého, když se dělá pečlivě a vkusně, výsledek pak vůbec není špatný.

Reklama

Načítám