Hlavní obsah

Nutně potřebujete: Klasické BMW 2800 CS s motorem z M3

Foto: Fuel Bespoke Designs

BMW E9 je jedno z nejhezčích aut všech dob. Tohle navíc pojede stejně dobře, jako vypadá

Překrásné tvary a pod dlouhou štíhlou kapotou jeden z nejlepších motorů všech dob. Představujeme vám další restomod, který si zaslouží vaši pozornost. Není tohle BMW auto čirou náhodou přesně podle vašich představ?

Článek

Australan John Ward už pár restomodů zvládl. Zadejte do vyhledávače název jeho firmy Fuel Bespoke Designs a nestačíte se divit. Jenže tohle epesní BMW E9 jste nejspíš ještě neviděli. A to je škoda, protože podle nás jde o jeden z nejlepších restomodů BMW všech dob!

Na začátku toho všeho byla rezavá karoserie a nekompletní interiér. Žádný motor. To všechno složeno na dvoře mezi hromadou haraburdí a harampádí, nic co by mělo mít nějakou extra cenu. Sběratelskou, ani finanční. Bylo jasné, že z tohoto žádný exkluzivní veterán nebude. Nebo snad ano?

Karoserie se dočkala důkladného vyvaření a vyztužení, důležitější totiž byla funkčnost než originalita. Podmínkou pro zástavbu jiného motoru byla nutnost vyvařit pomocný nosný rám, u zadní nápravy se pak muselo vymyslet jiné uchycení ramen a diferenciálu. Pětistupňová převodovka z M3 E36 se vešla bez nějakých úprav do původního tunelu převodovky E9, takže ji stačilo „jen“ kompletně zrenovovat.

Foto: Fuel Bespoke Designs

Šestiválec z M3 E46 se pod kapotu sotva vešel

Podobné to bylo i s motorem, řadovým šestiválcem z M3 E46, který se honosí několika tituly motor roku, patří mezi nejlepší jednotky všech dob. I ten se dočkal kompletní renovace a asi vás nepřekvapí, že se dočkal i lehké výkonové injekce.

Pak už zbývá přidat jen vlastní brzdy, nastavitelný podvozek a kompletně roztahat elektrickou kabeláž. Interiér se dočkal kompletního přečalounění do červené kůže a nějakých těch nutných drobností, tmavě modrý lak karoserie má označení půlnoční modrá a autu náramně sluší. Stejně jako kola ve stylu Alpine.

Pokud vám tohle všechno přijde jako hromada práce a peněz, pak se samozřejmě nemýlíte. Ward tvrdí, že to přesně nepočítal, ale že je v tom víc než 700 hodin práce a není sebemenší důvod o tom pochybovat. Nicméně o ceně má jasno, je to cca 4,8 milionu Kč.

Jestli se vám právě teď protočily panenky, tak se podívejte, za co se E9 běžně prodávají ve fázi šrotu a na co přijde zrenovované auto. Přidejte fakt, že existuje jen jeden takový kus na světě a zvažte, že je to vůz, se kterým se dá jezdit denně, a najednou už se vám ta cena bude jevit tak strašná. Tak co, zamilovali jste se?

Reklama

Související témata:
Načítám