Hlavní obsah

Nový rekord? Aspark Owl by měl zrychlit na stovku za 1,69 s!

Foto: Aspark

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kde jsou hranice možného? Kde končí fyzikální zákony? Co nás všechno ještě čeká? Japonský elektrický supersport Aspark Owl se po dlouhých letech příprav stává skutečností. A rovnou si dělá ambice stát se nejrychlejším autem světa! Technické parametry berou dech, nicméně raději bychom byli opatrní...

Článek

Bugati Chiron zrychlí na stovku za 2,5 vteřiny. Elektrická Tesla S P100D to dokáže za 2,28 s. U Formule 1 se pak bavíme o čase atakujícím rovné dvě vteřiny. A vy si právě teď čtěte o autě, které by mělo zrychlit na 100 km/h za těžko uvěřitelných 1,69 vteřin! A víte co? Než dočtete tento první odstavec, už pojede přes 300 km/h…

Foto: Aspark

Ještě nedávno existoval Owl jen na obrázku...

Japonský elektrický hypersport měl všechny ambice stát se jedním z těch projektů, o kterém se hodně mluví a pak se na něj zapomene. Nebyl by zdaleka první ani poslední, který zazářil jako kometa, aby pak zmizel a zanechal po sobě jen dluhy. Jenže tady se to, zdá se, podařilo a elektrický Aspark Owl se opravdu blíží do výroby, ve druhém čtvrtletí příštího roku by si ho měli převzít první zákazníci.

A že se mají na co těšit! Podle výrobce se bavíme o autě, které bude mít nejlepší zrychlení mezi osobními vozy. Na 300 km/h by se pak mělo rozjet za 10,6 s a jeho maximální rychlost má být 400 km/h! Ano, opravdu ho pohání elektřina… Stroj s lithiumiontovou baterií s kapacitou 64 kWh má čtyři elektromotory se společným výkonem 1895 koní a točivý moment má být kulatých 2000 Nm. Podle zveřejněných technických údajů má mít Owl dojezd až 450 km (NEDC) a Aspark tvrdí, že ještě před zahájením výroby by měl mít k dispozici články s ještě větší kapacitou.

Extravagantní karoserie je z karbonem vyztuženého plastu, střecha má ocelový rám a základem auta je karbonový monokok o váze pouhých 120 kilogramů. Výška vozu je pak 99 centimetrů…

Foto: Aspark

Dvojité zavěšení a karbon úplně všude

Owl bude mít na každé kolo jeden elektromotor, podvozek pak bude mít dvojité zavěšení a za velkými koly jsou keramické brzdy s desetipístkovými třmeny vpředu a 4pístkovými vzadu. Hydraulické tlumiče pracují ve třech režimech a světlá výška vozu se může pohybovat od 80 do 160 milimetrů.

Toto jsou veškeré technické informace, strohá zpráva pak zmiňuje jen to, že před řidičem budou čtyři displeje, z toho dva budou fungovat jako zpětná zrcátka.

Aspark vyrobí pouhých 50 aut a jejich cena bude 2,9 milionu Euro, tedy nějakých 75 milionů korun. Všechno, co jste se si do teď přečetli, vypadá samozřejmě lákavě, ale při sázení se s kamarády buďte raději zdrženliví, ještě pořád to auto nejezdí a číslovka zrychlení je nejspíš jen teoretický výpočet.

Reklama

Načítám