Článek
Nejdřív ty dobré věci - Ford s Mustanga nijak výrazně nezměnil. Odlišný design předních světlometů se nemusí každému líbit, ale auto pořád vypadá agresivně a sportovně, přesně jak to od Mustangu očekáváte. A jízdně a motoricky je to pořád stejná DNA - poctivý kus auta, který nabízí prostor i emoce. Nově dostanete za příplatek i desetistupňový automat a trochu poladěný podvozek, jež nabídne ještě lepší mix komfortu a sportovnosti. Odtud potud skvělé zprávy, ale pohled do ceníku by mohl leckoho zarazit. Kam se poděl kus poctivého auta za skvělou cenu? Že by Fordu stoupnul do hlavy úspěch a rozhodl se na něm trochu vydělat? Vypadá to tak, protože u základního Ecoboostu stoupá cena o neuvěřitelných 250 tisíc Kč a u vrcholného osmiválce o cca 125 tisíc Kč. To není malá částka, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že v USA Ecoboost podražil o pouhých 400 dolarů (10 tisíc Kč), ale má lepší výbavu než před faceliftem, takže vlastně spíš zlevnil.
Nikdo samozřejmě nechce, aby český Ford kopíroval cenovou nabídku amerických vozů, to bychom tu kupovali Mustangy extrémně levně, ale všichni víme, že takhle globální politika, zahrnující clo a další importní daně, prostě nefunguje. Přesto onen skok v případě Ecoboostu opravdu zarazí, protože z auta za 880 tisíc se najednou stal vůz s cenovkou přesahující 1,1 milionu Kč. A osmiválec už není milionové auto, protože stojí téměř 1,3 milionu. Pořád je to kus auta za celkem rozumnou cenu, ale rozhodně už nejde o "kup roku" jako doposud. A je tu ještě jeden háček. Zatímco osmiválec je silnější a má nově 450 koní, Ecoboost je ve skutečnosti slabší - a to dokonce i nezanedbatelných 20 koní - předtím měl cca 310 koní, nově má jen 290. Ford to sice omlouvá nárůstem točivého momentu, ale na papíře to pro Ecoboost prostě nevyznívá dobře - z toho nám jde hlava kolem. Skoro jako tenkrát, když stál v době premiéry Ford Focus ST v českých showroomech skoro 900 tisíc Kč, zatímco na sousedním Slovensku se dal pořídit za ceny kolem 700 tisíc Kč. Automobilka se nakonec chytila za nos a ceny snížila (o 200 tisíc Kč!). Čeká nás v případě Ecoboostu podobný krok? Jestli bude zájem o Mustanga podobně neutuchající jako doposud, moc v to nedoufejte.