Hlavní obsah

Nový Mustang v ČR: Mínus 20 koní za čtvrt milionu Kč navíc

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Faceliftovaný Mustang přichází s několika dílčími vylepšeními, ale také podstatně vyšší cenovkou. V případě Ecoboostu je navíc zvýšení ceny kombinováno s nižším výkonem. Nad tím zůstává rozum stát.

Článek

Nejdřív ty dobré věci - Ford s Mustanga nijak výrazně nezměnil. Odlišný design předních světlometů se nemusí každému líbit, ale auto pořád vypadá agresivně a sportovně, přesně jak to od Mustangu očekáváte. A jízdně a motoricky je to pořád stejná DNA - poctivý kus auta, který nabízí prostor i emoce. Nově dostanete za příplatek i desetistupňový automat a trochu poladěný podvozek, jež nabídne ještě lepší mix komfortu a sportovnosti. Odtud potud skvělé zprávy, ale pohled do ceníku by mohl leckoho zarazit. Kam se poděl kus poctivého auta za skvělou cenu? Že by Fordu stoupnul do hlavy úspěch a rozhodl se na něm trochu vydělat? Vypadá to tak, protože u základního Ecoboostu stoupá cena o neuvěřitelných 250 tisíc Kč a u vrcholného osmiválce o cca 125 tisíc Kč. To není malá částka, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že v USA Ecoboost podražil o pouhých 400 dolarů (10 tisíc Kč), ale má lepší výbavu než před faceliftem, takže vlastně spíš zlevnil.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nikdo samozřejmě nechce, aby český Ford kopíroval cenovou nabídku amerických vozů, to bychom tu kupovali Mustangy extrémně levně, ale všichni víme, že takhle globální politika, zahrnující clo a další importní daně, prostě nefunguje. Přesto onen skok v případě Ecoboostu opravdu zarazí, protože z auta za 880 tisíc se najednou stal vůz s cenovkou přesahující 1,1 milionu Kč. A osmiválec už není milionové auto, protože stojí téměř 1,3 milionu. Pořád je to kus auta za celkem rozumnou cenu, ale rozhodně už nejde o "kup roku" jako doposud. A je tu ještě jeden háček. Zatímco osmiválec je silnější a má nově 450 koní, Ecoboost je ve skutečnosti slabší - a to dokonce i nezanedbatelných 20 koní - předtím měl cca 310 koní, nově má jen 290. Ford to sice omlouvá nárůstem točivého momentu, ale na papíře to pro Ecoboost prostě nevyznívá dobře - z toho nám jde hlava kolem. Skoro jako tenkrát, když stál v době premiéry Ford Focus ST v českých showroomech skoro 900 tisíc Kč, zatímco na sousedním Slovensku se dal pořídit za ceny kolem 700 tisíc Kč. Automobilka se nakonec chytila za nos a ceny snížila (o 200 tisíc Kč!). Čeká nás v případě Ecoboostu podobný krok? Jestli bude zájem o Mustanga podobně neutuchající jako doposud, moc v to nedoufejte.

Reklama

Načítám