Hlavní obsah

Nový McLaren 620R je prakticky závodní auto na značkách

Foto: McLaren

Mysleli jsme si, že nabroušený 600LT bude nejdivočejší verzí základní řady Sports Series, ale McLaren vzal do ruky brusku a žiletky a připravil ještě ostřejší 620R, okruhově laděnou střelu, která má hodně blízko k čistokrevnému závoďáku, přitom pořád může na silnici.

Článek

Je to jen pár týdnů, co McLaren představil exkluzivní supersportovní novinku Elva nahoře bez. Nyní je tu další výjimečný kousek z docela opačného konce spektra. Model 620R je totiž civilizovanou verzí závodního speciálu 570S GT4, se kterým se dostatečně vyřádíte na okruhu, ale vyrazit s ním budete moci i na obyčejnou silnici.

Foto: McLaren

Karbonové zadní křídlo převzaté ze závodního 570S GT4 je jasný poznávací znak 620R

Ze závodního auta má propracovaný karbonový aeropaket s velkým zadním spojlerem, který ve vysokých rychlostech dodává na přilnavosti a stabilitě (konkrétně v rychlosti 250 km/h produkuje 185 kg přítlaku). Další přejatou položkou jsou nastavitelné tlumiče typu coilover s 32 různými úrovněmi tuhosti a odskoku doplněné tužšími pružinami a stabilizátory. Jejich další výhodou je pak nízká hmotnost, každý totiž váží o 6 kg méně než konvenční tlumiče v 570S.

Další kila šetří lehká kola (19 palců vpředu a 20 palců vzadu), která v základu obouvají silniční pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, ale bez úprav na ně lze nazout i slicky pro řádění na okruhu. Za disky jsou pak schované karbon-keramické brzdové kotouče. Z karbonu jsou i anatomické skořepiny s šestibodovými pásy v interiéru oholeném „na kost“ (klimatizaci, a infotainment s reproduktory vám ale na přání vrátí a ani za ně nebudete muset připlácet) kvůli úspoře hmotnosti.

Foto: McLaren

Krotit takhle rychlé a ostré auto bude chtít hodně zkušené ruce

Díky tomu váží McLaren 620R o 30 kg méně než výchozí 570S (tedy konkrétně 1 282 kg suché hmotnosti). Jeho dvakrát přeplňovaný 3,8 V8 má taky vyšší výkon – jak jste z jeho jména už nejspíš pochopili, disponuje 620 koni a 620 Nm (což je také víc, než má závodní 570S GT4 a o 20 koní překonává i dosavadní vrchol nabídky v podobě 600LT), které ho dokážou vystřelit na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovce jste pak o 5,2 sekundy později a rychlostní maximum se pohybuje kolem 320 km/h.

To vlastně nejsou lepší hodnoty, než jakých dosahuje již dříve představený 600LT. Jenže jeho zaměření je primárně silniční, to znamená, že je poddajnější, hravější a přátelštější. Oproti tomu nový 620R by měl být po čertech ostrá okruhová pila, se kterou můžete přijet z domova po vlastní ose, ztrapnit všechny ostatní, a zase pohodlně odjet domů.

Jestli se vám líbí, připravte si nějakých 7,5 milionu korun a neotálejte s objednávkou, tahle specialitka totiž vznikne jen v počtu 350 exemplářů.

Reklama

Načítám