Hlavní obsah

Nový Jeep Wrangler: První fotky jsou tu a slibují retro

Foto: Archiv Garáž.cz

Wrangler je trochu jako 911. Zvenku zůstává víceméně stejný a pod kapotou se nebojí využít nejmodernějších technologií, aby zůstal králem terénu. Co nabídne nejnovější generace? Minimálně zvenku už máme jasno...

Článek

Nám v redakci se nový Wrangler líbí, protože navzdory nejrůznějším renderům a zvěstem nakonec vypadá jako velmi jemná evoluce stávající generace, tj. pořád vzhledem odkazuje k pradědečkovi Willysovi - dvě kulaté svítilny a charakteristická mřížka se sedmi zářezy, to jsou prostě poznávací znamení každého "džípu". Hardcore fanoušci si všimnou, že nové světlomety jsou trochu našikmo, stejně jak mřížka chladiče, blikače se přesunuly z kapoty na lemy blatníků, nové jsou i kliky dveří a prolis kapoty, ale to je opravdu jen výčet kosmetických změn. Jeep, potažmo FCA, nechce v oblíbeném receptu dělat příliš změn. Jeep se ve vší parádě představí až za měsíc na autosalonu v Los Angeles, ale tuningový veletrh SEMA byl vhodnou příležitostí pro premiéru designu, protože Wrangler je známý šíří doplňkové nabídky. Ani v tom nová generace nezklame, už teď se počítá s více než dvěma stovkami doplňků, včetně kompletních lift-kitů, které z Wranglera udělají monstrum na chůdách, schopné přejet jakoukoliv překážku, navijáků, stupaček, krytů apod. Cílem automobilky je přesvědčit stávající majitele, že mohou bez obav posílat objednávky na nového Wranglera, protože se jim dostane stejné péče jako doposud.

Foto: Archiv Garáž.cz

A platit by to mělo i co se týče techniky. Ani tady nechce automobilka zradit své dlouholeté zákazníky. Schopnosti pohonu všech kol jsou zatím obestřeny tajemstvím, ale je jisté, že ultimátní verze Rubicon opět nabídne to nejlepší, co je na trhu k mání. Pověst Wrangleru je v tomto směru neotřesitelná a FCA si s ní rozhodně nebude chtít zahrávat. Stejné je to i s motory. Nově sice s velkou pravděpodobností přibude dvoulitrové benzínové turbo, ale oporami ceníku zůstávají šestiválec o objemu 3,6 litru a samozřejmě i diesel, úspěšný hlavně v Evropě. Do USA se dostane vůbec poprvé, dost možná ve dvou různých variantách o objemu 2,2 litru a 3 litry. To jsou ale zatím pouze spekulace, stejně jako zvěsti o možném hybridním pohonu jedné z variant.

Foto: Archiv Garáž.cz

Do losangeleského autosalonu tedy mohou fandové spekulovat, kterou verzi si vlastně pořídí, ačkoliv ti američtí asi mají jasno - půjdou opět do šestiválce, jehož výkon by se nově mohl přehoupnout přes hranici tří stovek koní.

Reklama

Načítám