Hlavní obsah

Nový Hyundai i30 - Třetí generace bestselleru

Foto: Archiv Garáž.cz

Korejská automobilka Hyundai představila již třetí generaci populárního hatchbacku i30. Čím zkusí tenhle oblíbenec zaujmout kupce tentokrát?

Článek

Na začátku příštího roku se početná skupina zájemců dočká nové generace hatchbacku Hyundai i30. Byť to nejspíš není to pravé auto pro nadšence, stojí za to si připomenout, proč jej uvidíme všude v ulicích. Korejský výrobce chce s novou generací reflektovat měnící se priority zákazníku v segmentu nižší střední třídy a jejich lačnost po technických řešeních a individualizaci. Dle víceprezidenta Hyundai Motor Europe Jochena Sengpiehla má jít doslova o "vůz pro každého". To je docela smělé tvrzení, takže se pojďme podívat, čím se nová generace může pochlubit. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzhledově se nová i30 drží šestiúhelníkové masky, která se přesunula níže, než tomu bylo doposud. Doslova se tento designový prvek jmenuje kaskádovitá maska. Za ní pak jsou vzduchové klapky, které spolu se speciálně tvarovaným nárazníkem usměrňují proudící vzduch. Výsledkem je součinitel aerodynamického odporu 0.3, což má pochopitelně pozitivní vliv na spotřebu a aerodynamický hluk.

V interiéru je poznat, že se Hyundai svezl trochu na módě vystrčených dotykových displejů, které už jsme viděli i u jiných automobilek. Tenhle konkrétní má úhlopříčku 8 palců a díky systémům Apple CarPlay a Android Auto si s nimi můžete snadno propojit svůj smartphone. Přední sedadla mohou být vybavena funkcí odvětrávání, dočkat bychom se měli i adaptivního tempomatu a asistentu pro jízdu v jízdním pruhu. Základní objem kufru, což je pro potencionální skupinu zákazníků důležitý údaj, je 395 litrů, rozšířit jej můžete až na 1301 litrů. A dočkáte se i dnes populární dvojité podlahy nebo vaku na lyže. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Základním motorem je atmosférická čtrnáctistovka CVVT o výkonu 100 koní, novinku pak představuje přeplňovaný motor 1.4 T-GDI se 140 koňmi. K němu si můžete kromě šestistupňového manuálu vybrat i sedmistupňový automat. Přeplňovaný je pak i litrový motor o výkonu 120 koní. Více prodaných aut ale očekávejte s turbodiesely 1.6 CRDi, u kterých si budete moci vybrat mezi výkony 95, 110 a 135 koní. Prý se napřesrok dočkáme i hothatche z divize N, ale to nám Korejci slibují už asi 4 roky a zatím nic, takže dokud se v něm nesvezu, tak neuvěřím.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ostřejší varianta by nebyla marná, warm-hatch i30 Turbo minulé generace fungoval celkem slušně a ani u nové generace se konstruktéři nechtěli nechat zahambit. Hlavním požadavkem bylo zvýšení jízdního komfortu, ale testování na Nürburgringu by mělo přinést ovoce v podobě lepší ovladatelnosti. Prý má nová generace i strmější a citlivější řízení, tak uvidíme při testovací jízdě. Výroba bude probíhat v Nošovicích a tak se už předem připravte na masivní kampaň cílící na jeho český původ. A chalupáři se dočkají i svého kombíku. Naopak milovnící třídveřových hatchbacků ostrouhají, jejich nízké prodeje jim v třetí generaci zařízly krk. Škoda, protože atraktivita případné verze Turbo nebo ono příslovečného eNka tím trochu utrpí.

Český matador

Prvn generace se vyrb v Nošovicch už od roku 2007 a coby nstupce modelu Accent svho předchůdce vrazně překonala v kvalitě i v prodejch. Dky přzniv cenov politice a vraznmu posunu v celkov kvalitě si zskala na našem trhu značnou popularitu. Fanoušci korejskho hatchbacku i agresivn reklamn kampaň jsou poměrně nepřehldnuteln. Od roku 2011 byla na trhu druh generace s větš nabdkou motorů a vrazně pohlednějšm designem, kter vypad moderně i nyn, po uveden novinky. Hyundai s modelem i30 Turbo tak poprv zamřil do segmentu ostřejšch hatchbacků.

Reklama

Načítám