Hlavní obsah

Nový Hyundai i20 bude útočit na královský trůn malých aut

Foto: Hyundai

Hyundai představuje již třetí generaci svého oblíbeného malého vozu i20. Korejská automobilka si na něm dala hodně záležet, dala mu nepřehlédnutelný design a našlapala ho technologiemi, přitom ale staví na základech, které ho kdysi proslavily. Jenže co ta cena?

Článek

Vzpomínáte si na Hyundai Getz? Tenhle po čertech povedený přímý předchůdce i20 na počátku nového tisíciletí začal korejské automobilce v Evropě budovat významné renomé – zákazníci si ho zamilovali pro jeho praktičnost, upřímnou jednoduchost, robustnost, odolnou techniku a neodolatelný poměr ceny a hodnoty, zavedené automobilky se Hyundai přestaly smát a začaly jej vnímat jako skutečnou konkurenci. Nyní, o dvě generace nástupnické i20 později, je tu auto, kterým už Hyundai nechce dotahovat náskok ostatních, ale kterým chce celému segmentu kralovat.

Jasně to poznáte na sebejisté vizáži třetí generace i20 – široký gril masky chladiče napojený na přední světlomety, klínovitý profil, propracovaný C-sloupek nebo zadní světla propojená světelným pruhem (i když ve skutečnosti jde o odrazku). Nová i20 je prvním evropským modelem ztělesňujícím designový směr Sensuous sportiness s nímž se představil nový Tucson, také faceliftovaný i30 už nese jeho prvky. A i20 s ním vypadá vážně nepřehlédnutelně a poprvé si ji ještě můžete vyšperkovat sportovním paketem N Line.

Foto: Hyundai

Sportovnější tvary dělají Hyundai i20 nepřehlédnutelným

Posun je znát také v kabině, která je nyní ještě prostornější především v oblasti ramen (nová i20 je o 30 mm širší než ta minulá), takže tu ani čtyři vzrostlí dospělí cestující nebudou namačkaní jako sardinky. Kufr se s objem 352 litrů (o 26 l více než předchůdce) řadí k těm nejprostornějším autům v segmentu. Kvalita také poskočila nahoru – většinu ploch stále tvoří tvrdé plasty, ale elegantně zakomponované do propracovaného designu, takže celkový efekt je výborný.

Hyundai se u nové i20 hodně chlubí pokročilou technikou – určitě nepřehlédnete dva displeje 10,25“ pro palubní přístroje a dotykový infotainment (dostupné až pro nejvyšší výbavu, nižší verze mají klasické analogové přístroje s displejem palubního počítače a 8“ infotainment), přihrádku na smartphone s indukčním nabíjením, ambientní osvětlení, vyhřívání předních i zadních sedadel, audio BOSE a další laskominy, které mezi malými auty ještě nejsou ani zdaleka obvyklé. Infotainment BlueLink pochopitelně nabízí i online konektivitu pro efektivnější navigaci nebo vzdálený přístup prostřednictvím mobilní aplikace, k dispozici je také bezdrátový Android Auto a Apple CarPlay (ovšem pouze u 8“ systému).

Foto: Hyundai

Dotykový infotainment má spoustu sofistikovaných funkcí, a přitom se snadno ovládá

Další nové technologie se uplatnily na poli jízdních asistentů – kromě běžných prvků, jako je třeba nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, aktivní varování při opuštění jízdního pruhu, sledování únavy řidiče (všechny tři prvky ve standardu), se i20 může pochlubit také inteligentním adaptivním tempomatem, inteligentním omezovačem rychlosti, aktivním udržováním jízdy v pruhu, sledováním mrtvých úhlů se zásahem do řízení v případě detekce nebezpečí nebo systémem zabraňujícím kolizi při odbočování, které jsou pro tento segment zcela nové.

Foto: Hyundai

V i20 vám bude krýt záda dlouhý zástup jízdních asistentů, mnoho z nich bylo donedávna doménou luxusních limuzín

Základ nabídky motorizací tvoří atmosférický čtyřválec 1,2l (84 k a 118 Nm), který bude ideální na jezdění kolem komína. Pokud byste chtěli víc výkonu a pružnosti, musíte sáhnout po přeplňovaném tříválci 1,0 T-GDI dostupném ve verzích s výkonem 100 a 120 koní (obě nabízejí shodných 172 Nm zátahu) – ta silnější je vybavená 48V mild-hybridním systémem a inteligentní manuální převodovkou, což pomáhá snížit reálnou spotřebu.

Foto: Hyundai

Nabídka motorizací i20 zahrnuje tři jednotky

Jak funguje inteligentní manuální převodovka iMT?

Základem je elektronicky řízená spojka, tedy bez mechanické vazby – díky ní budou všechna přeřazení absolutně hladká a šetrnější ke spojce. Důležitější ale je, že v ECO režimu při povolení plynu dokáže spojka automaticky odpojit motor od kol a plachtit na volnoběh, čímž šetří palivo. Při dobrzďování před křižovatkou zhasne mild-hybridní ústrojí motor už pod rychlostí 20 km/h, nastartování je pak bleskové a zcela neznatelné. Dámy také ocení lehký chod spojky, nadšeným řidičům však může chybět mechanická zpětná vazba. Pokud neradi řadíte, bez obav sáhněte po 7stupňovém dvouspojkovém automatu (za příplatek 40 tisíc korun), který řadí naprosto hladce a velmi chytře.

Za volantem působí nová i20 zase o něco dospěleji než dříve – je dostatečně pohodlná (tedy alespoň na hladkých německých silnicích, kde jsme měli možnost se svézt), příjemně tichá, řidičsky nenáročná a na posádku působí relaxačně, hravě zvládá kličkování po městě, plutí po okreskách i dálkové dálniční přesuny. To už ale dnes můžeme i v segmentu malých aut považovat jako samozřejmost. Tříválce jsou poslušné a neobyčejně kultivované, a i když nepůsobí nijak enormně dynamicky (ožijí, až když přepnete na jízdní režim Sport), za jemné zacházení vás odmění skutečně nízkou spotřebou do šesti litrů.

Foto: Hyundai

Ceník i20 obsahuje prémii 40 tisíc korun, přesto nejde vyloženě o podbízivé ceny

Nový Hyundai i20 tak má úspěšně našlápnuto stát se premiantem segmentu k prasknutí nacpaného silnou konkurencí. S ohledem na své vysoké kvality se však už nechce podbízet nízkou cenou. Ceník si začíná na opticky zajímavých 279 990 Kč za motor 1,2i v základní výbavě Start, jenže v té není klimatizace, rádio ani podélně stavitelný volant.

Většina zákazníků tak sáhne po vyšší výbavě Comfort s paketem Club, kde už najde vše potřebné (i když stále neobsahuje třeba mlhovky, loketní opěrku, vyhřívání předních sedadel nebo zadní parkovací senzory s kamerou), ale to jsme už na částce 319 990 Kč za 1,2i, respektive 349 990 Kč za 1,0 T-GDI (100 k). Na druhou stranu většinu atraktivních položek dodatečné výbavy pořídíte (jak je u Hyundai zvykem) v rámci výhodných balíčků. Hyundai i20 tak pořád představuje dobrý poměr ceny a hodnoty, jen ta základní cena už není tak nízká, jak jste možná byli zvyklí…

Reklama

Související témata:
Načítám