Hlavní obsah

Novou Toyotu Hilux už otestoval Fernando Alonso

Foto: Toyota

Legendární pick-up Toyota Hilux se letos představí v novém. Jeho kvality už mohl otestovat slavný závodník Fernando Alonso, který mu dal v terénu za uši podobně jako svému závodnímu speciálu z Dakaru. Jak jeho test dopadl? A co vlastně od nového Hiluxu můžete očekávat?

Článek

Užitkový pick-up Toyota Hilux si za více než 50 let své existence vydobyl pověst nezastavitelného vozu, který vás doveze kamkoliv a bude sloužit až do roztrhání svého plechového těla. Vyzkoušeli si to zemědělci, stavitelé a řemeslníci, dobrodruzi, zdravotníci i vojáci po celém světě. Své o tom ví i v pořadu Top Gear (kde ho nejdřív nedokázali zničit, pak s ním přepluli La Manche a nakonec s ním dobyli Severní pól) a od letošního ledna také Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa F1, kterého Hilux dovezl do cíle Dakaru, i když ho převrátil přes střechu. Pro jistotu hned dvakrát.

Nyní se ale blíží uvedení inovované sériové verze, a tak dostal Alonso další příležitost k svezení. Současná osmá generace Hiluxu je totiž na trhu již od roku 2015 a před třemi lety prodělala decentní facelift. Toyota ještě mnoho podrobností o novince neuvolnila, ale na veřejnost stejně pronikla část pečlivě střeženého tajemství.

Foto: Toyota

Současná osmá generace Hiluxu je na trhu už šestý rok. Čas na osvěžení!

Tak předně design – příď nového Hiluxu bude mít větší masku chladiče a ostřeji řezaný nárazník, takže bude víc podobná většímu pick-upu Tacoma (který v Evropě není v nabídce), přední i zadní světla pak kompletně přejdou na modernější a výkonnější LED techniku. Jeho pravděpodobnou podobu si můžete prohlédnout na prvních uniklých snímcích brožury v galerii níže.

Důležitější je však příchod nového motoru. Dosavadní čtyřválcový turbodiesel 3,0 l s výkonem 174 koní a 450 Nm se má zmenšit na objem 2,8 l, přesto však má nabídnout vyšší výkon a především nižší spotřebu i lepší emise. Pořád by mělo být možné spojit ho s manuální nebo automatickou převodovkou. V Evropě si však asi budeme muset vystačit s dosavadním turbodieselem 2,4 l s výkonem 150 koní, který nejspíš nedozná žádných větších změn.

Další změny by měly zahrnovat vylepšení interiéru (nové dekory a prvky výbavy) i úpravy podvozku, na konkrétní specifikaci si však budeme muset počkat do oficiálního představení v průběhu letošního roku.

Ale určitě je na co se těšit, což potvrzují i Alonsova slova po prvním testu: „Hilux je ikona, vždycky jsem mu fandil. Proto bylo příjemné ho otestovat v takhle náročném prostředí a dotlačit ho na samou hranici jeho schopností. Nový motor se chová dobře a nový podvozek funguje skvěle. I když na něj tlačíte, pořád nabízí dost komfortu.“ Příležitost hodit ho na boudu vlastními silami v Alonsově stylu dostanete už ke konci letošního roku.

Reklama

Načítám