Hlavní obsah

Novitec si pohrál s Ferrari 812. Je širší a výkonnější!

Foto: Novitec

Ferrari 812 Superfast N-Largo

Italská superauta vždy byla oblíbeným cílem různých úpravců. Některé takové tuningové variace sice ani nestojí za zmínku, to ale není případ Novitecu. Jejich práce možná vyvolává emoce, znát byste ji ale určitě měli. Na Ferrari 812 Superfast se totiž vyřádili jako nikdo jiný!

Článek

Německá tuningová firma Novitec byla založena v roce 1989 a už od té doby se věnuje hlavně supersportům všeho druhu. Už začátkem letošního roku Novitec představil svou zbrusu novou nabídku dílů na 812 Superfast, ale před pár dny se rozhodl ukázat, jak všechny ty aftermarketové díly vypadají v reálném prostředí. A nutno říct, že to vůbec není špatné! Výsledek jejich práce už jistě znáte pod označením N-Largo a prvním, co vás na něm upoutá, je to monstrózní rozšíření karoserie.

Ferrari 812 Superfast je už z výroby hodně široké a hodně placaté. Jenomže Němci tomu nasadili korunu, když auto rozšířili o 14 centimetrů. Stačilo k tomu použít bodykit vyrobený převážně z karbonu, který obsahuje jak rozšířené blatníky, tak také nástavce prahů, upravený přední i zadní nárazník, nové zadní křídlo, kapotu, a hlavně dost drsně vyhlížející zadní difusor. Vše zmíněné je vyrobeno výhradně z uhlíkových vláken, záleží ale jen na zákazníkovi, jestli je chce přiznat nebo spíše zalakovat barvou, kterou má karoserie vozu. Jsme pro první variantu. Karbon je prostě karbon a neexistuje možnost, že by nevypadal dobře.

Díky tomuto bodykitu se výraz auta úplně změnil, ale nemyslete si, že Novitecu šlo jen a pouze o design. Právě naopak! Úpravce pracoval také s tím, aby byl funkční, což znamená, že zadní křídlo opravdu vytváří přítlak, rozšířené blatníky přivádí více vzduchu k brzdám a děrování v kapotě zase k motoru. A když už jsme u srdce tohoto italského plnokrevníka – jde o 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, který z italské továrny vyjíždí s výkonem 800 koní. Jakkoliv to vypadá jako dostatečná hodnota, Novitec ji zvýšil na 840 koní. Možná si teď ťukáte na čelo a říkáte si, co to má za význam, vždyť 40 koní není nic moc. Nezapomeňte ale, že jde o atmosférickou jednotku, která je na zvyšování výkonu mnohem složitější než turbomotory.

Aby bylo celé toto stádo pořádně slyšet, přidal úpravce nové výfukové potrubí, které prý slabším jedincům nahání strach a jiné přivádí do extáze. Zmínit ale musíme ještě dvě části úpravy. Novitec se rozhodl, že už tak placaté auto ještě více přiblíží k silnici. Konkrétně mluvíme o stavitelném podvozku, který je schopen auto snížit o 35 milimetrů. Stejně tak je ale snadné ho zase zvýšit pro případ, kdyby se řidič bál o nárazník. A aby bylo vše dotažené k dokonalosti, úpravce přidal ještě nová kovaná kola, která vpředu mají rozměr 21 palců a vzadu 22 palců.

Až potud vlastně s celou tou úpravou nemáme jediný problém. Ten u nás ovšem přijde po otevření dveří. Novitec se vyřádil i uvnitř, když kožené čalounění z velké části vyměnil za Alcantaru. A aby ukázal, že umí dodat prakticky jakoukoliv barvu, zvolil pro předváděcí vůz interiér laděný do výrazně fialové. A to se na nás, prosím, nezlobte, ale to je prostě moc. Černou, červenou a možná i kombinaci žluté a červené bychom pochopili. Ale fialová? Nebo vás snad takto laděný interiér oslovuje? Budeme rádi, když nám dáte vědět.

Reklama

Související témata:
Načítám