Hlavní obsah

Závodní Corvette Z06 GT3.R: Nový král okruhů?

Foto: Chevrolet

Drobná vylepšení na podvozku a optimalizace aerodynamiky, to je závodní Corvette v podobě nové Z06 GT3.R

Jen pár týdnů po představení Corvette Z06 přichází také její závodní verze – Z06 GT3.R. Přinese několik vylepšení, která udělají z úspěšného závodního auta Chevroletu doslova zbraň. Vídat ji budeme zejména v šampionátu GT3, ale také na některých vytrvalostních soutěžích.

Článek

Z06 GT3.R. Tak bude znít zaklínadlo pro pravděpodobně nejschopnější americký závoďák, který nahradí dosavadní typ C8.R, a zároveň s ním přichází i nepatrná změna v názvosloví závodních „Korvet“, které bylo v minulosti zpravidla C8.R, C7.R, C6.R, respektive starší C5-R.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06 GT3.R nahradí současnou C8.R

Právě Z06 GT3.R nahradí dosavadní C8.R, která je používána v nespočtu seriálů téměř po celém světě. Je tu několik designových úprav, které kopírují silniční Z06, a tak bude patrně největší změnou fakt, že závodní Corvette bude dostupná nejen pro závodní týmy, ale budou si ji moci pořídit také soukromníci. Některé další automobilky se závodním rodokmenem již potenciál v prodeji závodních aut spatřily dávno, a evidentně se to vyplácí.

O pohon se stará 5,5 atmosférický osmiválec, stejně jako v C8.R nebo silniční Z06. Ovšem závodní Z06 bude mít paradoxně nižší výkon než silniční sestřička – pravidla tříd GT umožňují výkon motorů jen v rozmezí 500 až 600 koni. Změna Corvette čeká i v případě převodovky – zadní kola závodní verze nebude pohánět osmistupňová dvouspojka, ale mnohem jednodušší a zejména lehčí šestistupňová sekvence.

Corvette Z06 GT3.R bude rovněž vybavena novým zavěšením s dvojitými lichoběžníky, přibudou i nové závodní brzdy, které jsou speciálně uzpůsobeny tak, aby bylo možné je snadno a rychle vyměnit i v průběhu závodu. Vpředu jsou šestipístové třmeny, vzadu jsou čtyřpísty.

Byť se to na první pohled nezdá, tak bylo provedeno překvapivě mnoho změn i v oblasti aerodynamiky. Například je tu nový přední splitter, přítlačná křidélka na předním nárazníku jsou teď více souměrná a o chlup výraznější. Na boku jsou potom nejzásadnější změnou boční prahy, bližší pohled však odhalí také subtilnější zpětná zrcátka, která budou vytvářet menší aerodynamický odpor.

Dost možná nejpatrnější změny jsou však na zádi – difuzor je teď podstatně více „vybraný“ a celkově větší, další zajímavou změnou je zadní křídlo uchycené seshora, což opět zvyšuje kýžený přítlak, a pomáhá tak lepší přilnavosti vozu.

Závodní divize Chevroletu zatím neprozradila, kolik bude okruhová Corvette stát, víme však, že připravena bude pro sezonu 2024, což znamená, že zájemci si ještě pěknou chvilku počkají.

Reklama

Načítám