Hlavní obsah

Tři miliony korun stála jen jeho obnova! Šílené Ferrari má výkon 1 000 koní a cena je na vyžádání

Foto: Michelotto Automobili

Svatokrádež? Pro někoho možná ano. Ale tato konkrétní F40 má zajímavý osud i výkony

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Každá efčtyřicítka je žádaná a vzácná. Pro některé socha, artefakt a poslední auto od samotného Enza Ferrariho, pro jiného připomínka slavných let. No a pro někoho polotovar, který je potřeba ještě vyladit! Ale ruku na srdce – vám se tahle tisícikoňová bestie nelíbí?

Článek

Někdo to bude brát jako svatokrádež, jiný jako unikát. Jisté však je, že tohle šedé Ferrari F40 je jedinečné. Což říct o autě, které je jedinečné samo o sobě, už znamená opravdu něco extra.

Psát o Ferrari F40 by bylo tak trochu nošením dříví do lesa. Připomínáme jen, že vzniklo na oslavu čtyřicátého výročí automobilky a bylo evolucí 288 GTO. Bylo to také poslední auto dokončené za života Enza Ferrariho – zakladatele značky. Šasi tvořila tradiční konstrukce z ocelových trubek, ale Pininfarinova karoserie byla vyrobena z kevlaru a karbonu. První série měly posuvná boční okna z plexiskla. Pozdější auta už měla stahovací skleněná okna, ale žádnou F40 byste rozhodně nenazvali luxusní. Objem motoru se oproti GTO zvýšil o pouhých 81 cm3, ale výkon vyskočil o téměř sto koní na 478 koní, závodní verze měly až 800 koní. A právě tu závodní rozjel testovací jezdec Ferrari Dario Benuzzi na rychlostním okruhu Nardo až na 375 km/h.

Těžko říct, kolik asi jede takhle tisícikoňová potvora, která je dílem Michelotto Automobili, což je parta bezvěrců, kteří si již jednou F40 do parády vzali a nebáli se přepracovat ani 288 GTO Evoluzione. Jejich první zkušenosti s F40 už jsou staré bezmála třicet let. Tehdy jen pro závodní verzi udělali větší turbodmychadla IHI a v kombinaci s vylepšeným vstřikováním Weber-Marelli to znamenalo, že F40 LM dosahovalo výkonu 700 koní…

Líbí se vám to? Pak vězte, že kdyby vám nestačil ten šílený bodykit, tak že 700 koní je v případě tohoto šedého auta jen první stupeň výkonu. A finále je 1 000 koní! Navíc se ještě pokusili o nemožné a sundali pár desítek kilogramů dolů, takže tohle je bestie dštící oheň a síru a žeroucí malé děti na počkání!

Pravda je taková, že i tohle bylo původně závodní auto, které má za sebou víc než deset let na okruzích. Tedy původně… Původně to byla silniční F40, kterou přestavěli na závodní a pak ji přestavěli znovu. Prošla kompletní obnovou, byla rozebrána a složena do posledního šroubku a za to všechno byly utraceny více než tři miliony korun. Což vlastně není mnoho, pokud si vezmeme skutečnou hodnotu tohoto auta.

A kolik že tedy stojí? Těžko říct, to se teprve ukáže. I RM Sotheby’s, které auto prodává, uvádí: „Cena na vyžádání.“ Každopádně si přejeme jedno: Ať tohle auto jezdí tak, jak umí! Bylo by to skvělé pro něj, pro jeho majitele i pro nás fanoušky.

Reklama

Související témata:
Načítám