Hlavní obsah

Terénní Lamborghini: Realita, žádný výmysl – Italský výrobce to s Huracánem Sterrato myslí vážně

Foto: Lamborghini

Terénní Huracán Sterrato by mohl být tím pravým Lamborghini pro české silnice

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská automobilka to evidentně s konceptem „terénního supersportu“ jménem Sterrato vycházejícím z typu Huracán myslí vážně. Pro Lamborghini to však bude daleko klíčovější model, než si možná myslíme. Sterrato totiž nejenže má být labutí písní desetiválcového modelu – údajně by mělo dokonce jít o poslední model Lamborghini bez elektrické pomoci.

Článek

Supersporty do terénu nepatří, to je stará známá věc. Lidé od Lamborghini však už od nepaměti rádi vyčnívají z řady, a tak zpočátku trochu šokovali automobilový svět, když představili koncept Huracán Sterrato, vycházející jak jinak než z typu Huracán s atmosférickým desetiválcem.

Foto: Lamborghini

Zvýšená světlá výška, odolnější podvozek, širší rozchod a náporové sání na střeše. Zatím vše nasvědčuje tomu, že Huracán Sterrato se opravdu bude vyrábět

Svět se však mění a s ním i automobilový průmysl, a tak pojem jako „terénní supersport“ už v dnešní době leckoho nepřekvapí. I přesto je nezvyklé, když výrobce z italské Sant’Agaty Bolognese oznámil, že Huracán Sterrato půjde do výroby. Ba co víc, předprodukční verze by se měla představit už letos v prosinci, šušká se něco o tom, že k tomu dojde na akci Art Basel ve floridském Miami.

Ovšem pozor, Huracán Sterrato bude hrát v hierarchii (a možná i v historii, kdo ví) značky Lamborghini daleko důležitější roli, než jsme si zpočátku mysleli. Bystrý čtenář jistě namítne, že půjde o labutí píseň vyjícího desetiválcového Huracánu – a s největší pravděpodobností tomu tak opravdu bude.

Na model Sterrato však v horizontu deseti či dvaceti let budeme vzpomínat s jistou nostalgií – půjde totiž o poslední sériově vyráběné Lamborghini bez jakýchkoliv hybridních „pomocníků“. Všechna Lamba po Huracánu Sterrato už totiž budou k pohonu více či méně využívat elektrifikaci, dokonce i nástupce Aventadoru se jí nevyhne.

Původní koncept Sterrato z roku 2019:

Jak možná víte, Huracán Sterrato je víc než jen „Huracán se zahrádkou“. Koncept, či dokonce model Sterrato, chcete-li, totiž sedí o celých 47 milimetrů výš nad zemí díky kompletně přepracovanému odpružení. To kromě podstatně lepšího vypořádávání se s nerovnostmi (že by šlo o ideální verzi pro české silnice?) zlepšilo mimo jiné nájezdové úhly, a to zhruba o šest procent.

Kupodivu došlo také na rozšíření rozchodu kol na obou nápravách pro lepší stabilitu, a to o 30 milimetrů. Rozvor pak dle našich informací, stejně jako pohon všech kol, zůstane zachován.

Poznat verzi Sterrato od „obyčejného“ Huracánu budeme schopni zcela bezpečně – kromě zcela evidentně vyšší světlé výšky tu budou rovněž blatníky vytažené více do stran kvůli zmíněnému širšímu rozchodu – zde se také počítá s pneumatikami s o něco vyšším profilem.

Přídavné LED osvětlení s největší pravděpodobností zůstane a, což patrně uvítají hlavně chalupáři, zůstat by měla i „zahrádka“ na střeše. V nedávné době se však na internetu objevily také testovací prototypy se střešním sáním vedoucím přídavný vzduch k motoru, takže i to vozu patrně zůstane.

Závěrem by pak bylo fér přiznat, že není 100% jisté, že terénní verze Huracánu ponese přídomek Sterrato. Lamborghini tuto variantu totiž ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. Na více informací si patrně budeme muset ještě počkat – těšíte se?

Reklama

Načítám