Hlavní obsah

Opel Corsa hraje „nefér“ hru: Oblíbený kompakt dostal technologie vyšších tříd a umělou inteligenci

Foto: Opel

Oblíbený kompakt, který je tu s námi už od roku 1982, se na konkurenci vytasil s těžkými zbraněmi. Kromě vycizelovaného designu a účinnějšího pohonu přináší technologie z vyšších tříd, jako jsou inteligentní LED světlomety nebo umělá inteligence!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oblíbený kompakt od Opelu, model Corsa, se dočkal modernizace a jakkoliv jsou designové změny poměrně jemné, pod kapotou se jich odehrála celá řada – od nových technologií a softwaru v interiéru přes hybridizaci spalovacích motorů či vyšší efektivitu elektrické verze.

Článek

Opel modernizoval svoji ikonu segmentu B, která je ve výrobě už od roku 1982. Nejnovější verze Corsy s generačním označením F představená v roce 2019 přináší celou řadu designových a hlavně technologických vylepšení.

Zvenku Corsa dostává charakteristickou masku Opel Vizor, čímž vůz sjednotí se zbytkem vozového parku. V její spodní části jsou větší průduchy vzduchu a označení modelu se nově táhne po celé šíři zádě.

Celé řady změn se dočkal interiér, kde výrobce z Rüsselsheimu slibuje „příjemnější a méně namáhavé řízení“. Zásadní změnou je nový infotainment s až 10palcovým dotykovým displejem. Opel zapracoval na rychlosti systému (jádrem je procesor Snapdragon od Qualcommu), grafice i přehlednosti uživatelského rozhraní, takže by měla být větší radost s ním pracovat.

Také nabídne širší funkcionalitu, například hlasového asistenta (stačí ho oslovit, novinkou je hlasové ovládání „Hey Opel!“), který se díky umělé inteligenci navíc umí přizpůsobit jednotlivým členům posádky. Nechybí pochopitelně ani možnost párování s mobilem, ať už v rozhraní Apple CarPlay, nebo Android Auto.

Foto: Opel

Interiér modernizované Corsy se pyšní novým dotykovým infotainmentem.

K daším změnám došlo v oblasti pohonu. Motorizace se spalovacím motorem jsou nově doplněny o mild-hybridní systém, který motoru pomáhá zejména při vysoké zátěži, čímž snižuje spotřebu. Nejvyšší výkon u 1,2l přeplňovaného tříválce zůstal stejný (100, respektive 136 koní), díky elektrické pomoci by měl mít ale ostřejší reakce na plyn. Jednotky s MHEV jsou spojeny s osmistupňovým automatem. V nabídce by však měly zůstat i „neelektrifikované“ varianty téhož motoru včetně 75koňové atmosférické verze, u nichž budete moci volit mezi manuálem a automatem.

Verze s elektrickým pohonem známá jako Corsa-e rovněž nezůstává zkrátka. Výchozí elektrickou motorizací zůstává známý systém o výkonu 136 koní a 260 Nm spojený s baterií o kapacitě 50 kWh, díky níž nabídne normovaný dojezd až 357 km. K němu se však přidává výkonnější varianta s parametry 156 koní a 260 Nm, která dle metodiky WLTP ujede až 402 km. Inovace v bateriové soustavě se kromě delšího dojezdu projeví i rychlejším nabíjením – na 80% kapacitu se vůz nově dobije už za 30 minut.

Kromě vycizelovaného designu a inovovaného pohonu se můžeme těšit i na řadu užitečných technologií a asistenčních systémů zpříjemňujících jízdu. Za zmínku stojí třeba chytré neoslňující světlomety IntelliLux, které díky 14 LED elementům a výkonnější řídicí jednotce umí mnohem lépe soustředit světelný kužel, aniž by oslňovaly řidiče protijedoucích vozů.

Kromě toho se dočkáme také panoramatického kamerového systému, adaptivního tempomatu nebo systému varování před čelní kolizí s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním.

„Corsa je bestsellerem už více než 40 let. V posledních dvou letech je nejprodávanějším malým autem v Německu a v roce 2021 se stala vůbec nejprodávanějším autem ve Velké Británii,“ nechal se slyšet Florian Huettl, generální ředitel automobilky Opel.

Její modernizovaná verze by měla Opelu pomoci v boji o zákazníky. Ačkoliv více mu pomáhá konkurence, která tento dříve tak oblíbený segment postupně vyklízí (Zdravíme do Fordu!)…

Reklama

Načítám