Hlavní obsah

Oblíbená mnichovská „trojka“ má po faceliftu: Zaujme dynamičtějším vzhledem i lepším interiérem

Foto: BMW

Je až neuvěřitelné, jak to letí. Nejnovější „trojka“ z Mnichova je na světě už od podzimu 2018 a teď se představuje s novým decentním faceliftem s dynamičtějšími křivkami, modernějšími technologiemi a zachovanou širokou nabídkou tradičních benzinových, vznětových i elektrifikovaných plug-in hybridních motorizací.

Článek

Jeden z nejdůležitějších, nejoblíbenějších a nejcharakterističtějších bavoráků vůbec se představuje s novou modernizací v polovině životního cyklu. V Mnichově udržují globálně populární „trojku“ konkurenceschopnou a prémiový sedan i kombi odhalují s decentním faceliftem i vylepšeným interiérem s nejnovějším multimediálním systémem a nejmodernějšími technologiemi značky.

Pokud rádi kritizujete design nejmodernějších bavoráků, u nejnovější trojky vám návrháři BMW sebrali všechny náboje. Mnichovská značka totiž využívá kontroverzní obrovské ledvinky a dělené světlomety výhradně na vrcholných modelech, přičemž na faceliftované trojce pouze omladila výchozí sportovní design předchozího vozu dynamičtějšími křivkami.

Foto: BMW

Modernizovaná trojka se pyšní dynamičtějším vzhledem s většími ledvinkami i nasávacími otvory v předním nárazníku

Nová trojka má svěžejší tvář s dominantnějšími většími ikonickými ledvinkami, viditelně nižšími full-LED světlomety s denním svícením ve tvaru obráceného písmene L a většími nasávacími otvory v předním nárazníku. Adaptivní Matrix LED světlomety na přání identifikujete podle modrých proužků okolo segmentů denního svícení a odpovídajících modrých lišt na horním okraji krycího skla.

Zezadu jsou novinky méně patrné a nejdůležitější změnou jsou nové ostřejší tvary zadního nárazníku pro sportovnější vzhled. Ten má nově i vyšší podíl ploch lakovaných v barvě karoserie a ve spodní části se pyšní výfukovými koncovkami s průměrem 90 nebo 100 milimetrů podle motorizace. V BMW navíc přidali nové osobitější designové prvky na sportovnější varianty M Sport a BMW Performance.

Foto: BMW

Z nejnovějších elektromobilů a vrcholných „sedmičkových“ modelů se do interiéru modernizované trojky dostal prohnutý panel se dvěma displeji a infotainmentem iDrive 8

Od představení aktuální trojky v říjnu 2018 urazila evoluce nejmodernějších technologií od BMW dlouhou cestu, a tak automobilka v nejnovější trojce představuje i plně digitální prohnutý displej s intuitivním dotykovým ovládáním a nejnovějším infotainmentem iDrive 8. Ten již tradičně spojuje 12,3palcový přístrojový štít a 14,9palcový kontrolní displej v jeden celek s vysokým rozlišením.

VÍTE, ŽE…

BMW řady 3 se prodává už od roku 1975 a aktuální generace s továrním interním označením G20/G12 je již sedmou v řadě. Od zahájení prodeje v 70. letech se prodalo již více než 16 milionů vozů a pro nejnovější model se zatím rozhodlo přes 1,1 milionu zákazníků. Nejnovější trojka tak byla v prvních třech letech na trhu obchodně úspěšnější než jakákoli z předchozích generací. Velké úspěchy slaví i v Česku, a dokonce se zvítězila v české anketě Auto roku 2020.

To je hlavní důvod, proč z interiéru modernizované řady 3 zmizelo klasické ovládání klimatizace, kterou pasažéři nově ovládají dotykově v menu infotainmentu nebo hlasovými pokyny. Ovládací prvky pro nastavení teploty na straně řidiče a spolujezdce jsou zobrazeny trvale, přičemž původní pozici ovladačů klimatizace teď nově zabírají centrálně umístěné výdechy ventilace.

Foto: BMW

Doslova malou novinkou je také nový a technicky jednodušší volič převodovky

Minulostí je i dřívější volič automatické převodovky s velkým joystickem, nově nahrazený mnohem menším voličem. V Mnichově navíc vylepšili základní výbavu, kterou rozšiřují o automaticky ztmavující se vnitřní zpětné zrcátko, rozšířený odkládací paket nebo parkovací asistent Park Distance Control (PDC) se senzory vpředu i vzadu. Novinkou pak je paket Innovation s promyšlenou dávkou řidičské radosti, komfortu a bezpečnosti.

U modernizované řady 3 budete mít na výběr ze zážehových, vznětových i plug-in hybridních motorizací. Elektrifikaci využívají i tradiční motorizace a celkem pěti motorům pomáhá 48voltová mild-hybridní technologie – benzinovému šestiválci a čtyřem turbodieselům. S vylepšeným přeplňováním BMW TwinPower Turbo se pak nejsilnější z trojice zážehových čtyřválců (330i) nově chlubí silnějším výkonem.

Foto: BMW

Zezadu je „nová“ trojka viditelně sportovnější a vystrkuje výfukové koncovky o průměru 90 nebo 100 milimetrů

V Česku se faceliftovaná trojka prodává se zážehovými motorizacemi 318i, 320i, 330i a M340i. Vznětovými motorizacemi jsou 318d, 320d, 330d a M340d, přičemž menší nabídku plug-in hybridních variant tvoří 320e a 330e. Standardem u všech modelů je osmistupňová automatická převodovka Steptronic od ZF s páčkami řazení na multifunkčním volantu. Vrcholné modely navíc mají standardní pohon všech kol xDrive, který je k dispozici i pro plug-in hybridy.

Nové BMW řady 3 se v Česku prodává v tradičních karosářských variantách sedan a kombi s označením Touring. Za modernizovanou trojku zaplatíte od 1 028 300 Kč. Kompletní přehled všech motorizací a jejich technických údajů najdete v oficiálním ceníku.

Reklama

Související témata:
Načítám