Hlavní obsah

Nový Mustang od Hennessey má výkon jako dvě Lamborghini Huracán, stojí však méně než jedno ojeté

Foto: Hennessey

Nechcete čekat na fungl nový Mustang? A co takhle ten starší od Hennessey s výkonem 1 200 koní!?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to už nějaká doba, co jsme naposledy slyšeli o šílenci Johnu Hennesseym, ale nenechte se vysmát – společně se svým týmem neustále vymýšlí nové věci, a tak by byla chyba myslet si, že usnuli na vavřínech. Nejnovější výtvor je patrně pro toho, komu se nechce čekat na zbrusu nový Mustang – a má pro to zhruba nějakých 1 200 důvodů.

Článek

Muž, který nezná slovo dost. Tak nějak by se dal velmi stručně popsat John Hennessey, zakladatel tuningové firmy Hennessey Performance. Jak asi všichni víme, slovo „dost“ ve svém slovníku zapomíná zejména v souvislosti s výkonem, a tak není výjimkou, že jeho výtvory hravě dosahují síly přes 1 000 koní.

Foto: Hennessey

Shelby GT500 už v základu dává více než dostatečných 771 koní. Lidem od Hennessey se však podařilo dostat z 5,2l osmiválce dalších 450

Příkladem budiž tento Ford Mustang. Jde konkrétně o dnes už ikonickou verzi Shelby GT500, což rozhodně není auto, u kterého bychom si řekli, že by sneslo více výkonu – v americkém Texasu si však myslí něco trochu jiného.

Současný Ford Mustang Shelby Cobra GT500 totiž ze svého 5,2l kompresorem přeplňovaného osmiválce dává výkon fantastických 771 koní a 847 Nm točivého momentu – což je přesně hodnota, nad kterou lidé od Hennessey jen ledabyle mávnou rukou a dlouze si zívnou. Proč? Protože oni jsou z tohoto plnohodnotného „muscle caru“ schopni vydolovat dalších 450 koní, což je téměř výkon jednoho „standardního“ Mustangu GT V8.

Přirozeně nedošlo jen na softwarové úpravy, v Texasu si museli také ušpinit ruce – máme tady tedy nový, výkonnější kompresor, který sám o sobě má objem 3,8 litru. K tomu přibylo zakázkové sací potrubí s vyšším průtokem, výkonnější palivová soustava s novými vstřikovači a dodatečnou kalibrací prošla i převodovka, aby si lépe poradila s výkonem zvýšeným o bezmála šedesát procent.

Výsledný výkon je totiž kolosálních 1 221 koní a 1 223 Nm točivého momentu, ačkoliv má to jeden drobný háček – tohoto výkonu vůz dosahuje pouze při spalování biopaliva E85.

Foto: Hennessey

Díky většímu kompresoru, zakázkovému sacímu potrubí a výkonnější palivové soustavě dává výkon jako kdysi dvě Lamborghini Huracán LP610-4 – ovšem za cenu, za kterou nekoupíte ani jedno ojeté

Bohužel úpravce neprozradil přesné výkonové parametry, proto snad jen připomeňme, že původní GT500 zrychlí z klidu na stovku za 3,4 sekundy, na sto šedesát za zhruba 7 sekund a pro americké vozy dost obligátní disciplínu, pevný sprint na čtvrt míle (čili 400 metrů), zvládá za 11,3 sekundy.

Jistě však Shelby GT500 od Hennesseyho víme jednu číslovku, která je pro vůz rovněž klíčová a svým způsobem symbolická – 66. Ano, hádáte správně, nevznikne více než 66 těchto bouřliváků a částečně to odkazuje na závod 24 hodin Sebringu, kde v roce 1966 exceloval slavný Ford GT40 stáje Shelby American.

V souvislosti s touto poctou slavné minulosti je také možné si připlatit za bílo-červeno-černé „válečné zbarvení“, které nesl právě onen konkrétní vůz GT40, konkrétně za částku 4 950 dolarů (aktuálně zhruba 125 tisíc korun). Kromě toho se tento konkrétní Mustang vyznačuje několika upomínkovými plaketkami na exteriéru i v interiéru, takže každý bezpečně pozná tuto exkluzivní edici.

„Dobře, ale opravdu vyvine takový šílený výkon?“ Lidé od Hennessey patrně počítali s tím, že se někdo zeptá. Což je přesně důvod, proč než si novopečený majitel odveze svůj brutálně vyladěný Mustang, uvidí jeho přesný výkon na brzdě, aby se přesvědčil, že nekupuje mustanga v pytli.

Zajímavé je, že Hennessey navíc k tomu poskytuje záruku v době trvání jednoho roku nebo 12 000 ujetých mil (cca 19 tisíc kilometrů). Původní GT500 dnes vychází na 79 420 dolarů (necelé dva miliony korun), avšak za verzi od Hennessey si připlatíme 59 950 dolarů (bezmála dalšího 1,5 milionu korun). Na druhou stranu tu máme výkon dvou standardních Lamborghini Huracán za cenu, za kterou stěží koupíte jedno ojeté. A to se vyplatí!

Reklama

Načítám