Hlavní obsah

Nový Mercedes-AMG G63 4×4² kombinuje špičkové terénní schopnosti s výkony sportovního auta

Foto: Mercedes-AMG

Vynikající terénní schopnosti třídy G v kombinaci s výkonem sportovního auta? Že takové auto neexistuje? Ale kdeže – právě se na něj totiž díváte

Zasvěcení si jistě pamatují Mercedes 4×4 „na druhou“. Šlo o speciální verzi typu „Geländewagen“ z Affalterbachu, která se vyráběla mezi lety 2015 a 2017 a šlo v podstatě o jakési rozloučení s předešlou generací W463, která byla ve výrobě od roku 1990. Tehdy jsme si mysleli, že automobilka Mercedes-Benz už nic podobně šíleného nevyrobí. Mýlili jsme se…

Článek

Automobilky, které si tu a tam dovolí zešílet, máme rádi. Leccos to napovídá o zdravém sebevědomí značky a do určité míry také o tom, že daná značka má smysl pro humor. K takovým patří i Mercedes-Benz.

Foto: Mercedes-AMG

I přesto, že jde o Mercedes-AMG, tak lidé od Mercedesu nezapomněli na praktické vybavení do terénu, jako je střešní světelná rampa z LED diod, nový kryt rezervního kola, ochranný kryt předního nárazníku, nezbytností jsou pak boční vodící lišty, zde v leskle černé barvě. Nástavce rozšířených blatníků jsou kupodivu z karbonu

Původní Mercedes-Benz třídy G 4×4² byl založen na motorizaci G 500, což znamenalo 4,0l benzinový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 420 koní a 610 Nm točivého momentu. V kombinaci s pohonem všech kol a celkem třemi (!) uzavíratelnými diferenciály to znamenalo, že jste s ním mohli jet drtivě rychle téměř na jakémkoliv povrchu.

Tehdy jsme si mysleli, že „Géčko“ 4×4² je poslední svého druhu – jenže nebylo. Affalterbach nyní představuje nástupce v podobě Mercedesu-AMG G63 4×4² – což značí, že tentokrát došlo dokonce na ještě silnější motorizaci, a to rovnou v podání divize AMG.

Znamená to sice opět náš starý známý 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec, avšak v této novější variantě dává výkon na terénní auto těžko představitelných 585 koní a 850 Nm točivého momentu.

Původní Mercedes-Benz G 500 4×4² z roku 2015 si můžete prohlédnout v galerii:

Přes osvědčený devítistupňový automat putuje tento výkon na stálý pohon všech kol, díky čemuž zrychlí tenhle kolos z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy a bude pokračovat až na závrať způsobujících 240 km/h – to v případě, že si připlatíte za takzvaný „AMG Driver’s Package“, jinak je rychlost elektronicky omezena na 200 km/h.

Leckoho jistě napadne, že spotřeba tu bude opravdu „slušná“. Pro budoucí majitele ale půjde jistě o to poslední, co budou řešit, tak jen čistě pro zajímavost – automobilka momentálně ve fázi předprodukčního prototypu odhaduje průměrnou (!) spotřebu okolo 20 litrů na sto kilometrů.

Foto: Mercedes-AMG

Pod kapotou duní 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 585 koní. Díky tomu typ G63 „na druhou“ zrychlí na stovku za 4,5 sekundy. Emise? Co jsou to emise?!

Mercedes-AMG G63 „na druhou“ je však stejně tak impozantní co do terénních schopností, jako do výkonových parametrů. Díky světlé výšce ohromných 35 centimetrů (standardní třída G má nějakých 24 cm) nabízí G63 4×4² fantastickou brodivost 91 centimetrů, přičemž přední nájezdový úhel je velmi užitečných 45 stupňů (zlepšení o 18 stupňů oproti výchozí třídě G). Zadní nájezdový úhel prozatím oznámen nebyl, očekávejme však podobnou hodnotu – přejezdový úhel bude jistě rovněž vynikající.

Kupodivu Mercedes G63 4×4² jezdí na velkých 22palcových litých kolech, neodpustil si však terénní vybavení jako střešní světelnou rampu z LED diod, nový kryt pro rezervní kolo, karbonové nástavce blatníků a boční vodící lišty, které jsou oděny do leskle černé barvy, stejně jako označení modelu a motorizace. Nesmí chybět výrazné boční nášlapy nebo kryt spodní části předního nárazníku.

Navzdory orientaci na terén najdeme v interiéru pořád řadu komfortních prvků hodných značky Mercedes-Benz. Jmenovitě jde například o prémiovou kůži Nappa s volantem potaženým speciální kůží Mercedesu zvanou Dinamica. Dominantou palubní desky je potom bezesporu širokoúhlý digitální displej s úhlopříčkou 12,3 palce.

Dokonalá prostupnost terénem v kombinaci s robustní konstrukcí třídy G a výkony sportovního auta – komu by se takové auto nelíbilo, že? Přirozeně nejde o levnou „srandu“ – ceny prozatím u této žhavé novinky oznámeny nebyly, v kuloárech se však proslýchá něco o 250 tisících eur (tedy v základu bezmála 6,2 milionu Kč).

Reklama

Načítám