Článek
Škoda Auto v loňském roce oslavila jubilejní výročí 120 let účasti v motorsportu, během kterých úspěšně závodila především na rychlostních zkouškách rally, a dokonce dvakrát vyhrála legendární Rally Monte Carlo. Už v roce 2011 pak automobilka oslavila úspěchy v jedné z nejstarších automobilových soutěží a uvedla na trh lifestylovou Fabii Monte Carlo, na kterou díky zájmu zákazníků později navázala hned několikrát.
A dnes nám tuzemská automobilka představuje zcela novou Fabii Monte Carlo, vycházející z nejnovější čtvrté generace modelu. První designové skici nám přitom automobilka ukázala teprve nedávno a finální auto se příliš neliší od toho, co jsme očekávali. I novinka totiž má dynamičtější a emotivnější vzhled s charakteristickým kontrastním stylingem, který nejlépe vynikne ve spojení se sytě červenou barvou.
Agresivní kontrastní spojení červeného laku s černými exteriérovými doplňky se zákazníkům líbí a i na nejnovějším Monte Carlu je hlavní barevnou kombinací
Nová sportovně-lifestylová Fabia Monte Carlo se od standardního modelu odlišuje specifickým předním nárazníkem s velkým sacím otvorem a decentním černým spoilerem, novým sportovnějším zadním nárazníkem a spoustou kontrastních designových prvků. Černá barva je nově na střeše, rámečku masky chladiče, difuzoru zadního nárazníku, krytech zpětných zrcátek, lištách okolo bočních oken i zadním spoileru.
Automobilka říká, že vůz je sportovním provedením nejnovější generace modelu, a proto sportovnější dojem za volantem vylepšila výškově nastavitelnými sportovními sedadly, tříramenným sportovním multifunkčním volantem a hliníkovými kryty pedálů v základní výbavě. Kontrast černé a červené barvy tradičně nechybí ani v interiéru – černý vnitřek zatraktivňuje červená horizontální lišta na palubní desce, doplněná dalšími červenými elementy a karbonovým dekorem.
Obvyklou vizuální nudu kompletně černého interiéru rozbíjí stylové červené a karbonové doplňky
Nová Škoda Fabia Monte Carlo je dynamičtějším provedením nejnovější Fabie a automobilka ji nabízí výhradně s přeplňovanými motorizacemi generace Evo koncernu Volkswagen. Zákazníci si vyberou ze tří motorizací – slabšího tříválce 1.0 TSI o 95 koních (70 kW) a 175 Nm, silnějšího tříválce 1.0 TSI o 110 koních (81 kW) a 200 Nm a nejsilnějšího čtyřválce 1.5 TSI o 150 koních (110 kW) a 250 Nm. Slabší tříválec má pouze pětistupňový manuál, silnější tříválec nabízí šestistupňový manuál nebo sedmistupňové DSG a vrcholný čtyřválec má výhradně sedmistupňové DSG.
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo
Mladoboleslavská automobilka očekává, že nejnovější Fabia Monte Carlo naváže na úspěchy svých předchůdkyň a osloví zejména zákazníky se zájmem o stylová auta do města i vztahem k tradici značky. Oficiální ceník zatím nebyl zveřejněn, ale podle zkušeností z nedávných novinek značky očekáváme, že jej automobilka zveřejní v následujících dnech a my vás o něm budeme informovat.