Hlavní obsah

Mercedes třídy CLA po faceliftu lépe vypadá i jezdí

Foto: Mercedes-Benz

Všechny benzinové civilní verze prošly elektrifikací, sportovní varianty AMG zůstaly po technické stránce beze změn

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace třídy CLA od Mercedesu s rokem 2023 vstupuje do druhé poloviny svého funkčního období, a tak výrobce přišel s několika málo úpravami. Změny jsou estetické, ale i technické.

Článek

Čtyřdveřové kupé ze Stuttgartu se v současné druhé generaci představilo v roce 2019. Je tedy čas na mírný facelift, aby hlavní konkurent vozů jako BMW řady 2 Gran Coupé zůstal i nadále konkurenceschopný.

Změny se vztahují jak na drobné vyhlazení designu, tak na obnovu interiérových i exteriérových doplňků a v neposlední řadě i technická vylepšení. Facelift se přirozeně týká i praktičtější verze Shooting Brake a sportovních variant od dvorního úpravce AMG.

Design

Foto: Mercedes-Benz

Desigového osvěžení se dočkalo jak čtyřdveřové kupé, tak i Shooting Brake. Jde hlavně o novou optiku světel a upravený design nárazníků

Z hlediska designu se příď dočkala nového designu spodní mřížky chladiče i hlavní masky, která se nově chlubí vzorováním tvořeným několika drobnými trojcípými hvězdami. Přední i zadní svítilny se chlubí novou grafikou, pod těmi zadními navíc ční nově navržený difuzor.

V základu model vyjíždí na 17palcových litých kolech, v příplatkové výbavě však najdeme celou řadu provedení a několik nových designů kol, a to ve velikostech až po 19 palců.

V základu model vyjíždí na 17palcových litých kolech, v příplatkové výbavě však najdeme celou řadu provedení a několik nových designů kol, a to ve velikostech až po 19 palců.

Interiér a technologie

Foto: Mercedes-Benz

Standardem jsou dva displeje o úhlopříčce deset a čtvrt palce, jeden přístrojový za volantem a informačně-zábavní uprostřed palubní desky nad výdechy ventilace

Dominantou interiéru je dvojitý displej složený z přístrojového, který prosvítá skrz tříramenný volant, a informačně-zábavního, který ční nad středovou konzolí. Oba pak mají úhlopříčku 10 a čtvrt palce.

Software infotainmentu MBUX nově umí přepínat mezi režimy zobrazení. Jmenovitě jde o režimy jako výchozí Classic, Sporty pro dynamickou jízdu a Discreet pro minimální rozptýlení řidiče. Samozřejmostí je možnost spárování s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto.

Foto: Mercedes-Benz

Palubní software nově přizpůsobuje grafiku jízdním režimům. Lze přepínat mezi režimy Classic, Sporty a Discreet

Volant je na přání vyhřívaný a nově je potažen kůží Nappa. V nabídce jsou nové dekory interiéru jako imitace karbonu, dřevěné obložení s porézním povrchem, případně speciální mikrovlákno v hnědé barvě.

Čalounění je tvořeno kombinací šedé kůže a tkaniny vlastní výroby MB-Tex, za příplatek je však možné zvolit kombinaci černé a červené kůže. Prémiový audiosystém od značky Burmester disponuje funkcí Dolby Atmos.

Z bezpečnostních systémů je nově součástí parkovacího systému Parktronic kamera s 360° pokrytím okolí vozu a jeho promítáním na centrální displej s pohledem z ptačí perspektivy. Balíček Active Driving Assistance se dočkal vylepšení aktivního asistentu jízdy v pruzích, jehož zásahy budou od nynějška mírnější.

Technika a motorizace

Foto: Mercedes-Benz

Největší změnou pod kapotou třídy CLA je mild-hybridní ústrojí asistující benzinovým motorům, při nízkém zatížení se umí spalovací motor úplně vypnout. Jedinou elektrifikovanou motorizací od AMG je model CLA 35

Asi největším zásahem do pohonných ústrojí třídy CLA je jejich elektrifikace. Téměř každý benzinový motor od nynějška dostane nového parťáka v podobě 48V hybridního systému se startér generátorem poháněným řemenem, což přináší užitečnou injekci 10 kW, tedy necelých 14 koní výkonu.

Výrobce uvádí, že tato hybridní asistence umožňuje celou řadu výhod – jmenovitě pomáhá potlačit vibrace motoru zejména v nízkých otáčkách a zvýšit komfort na palubě, v neposlední řadě umožňuje lépe a častěji využívat setrvačnost vozu a při nízkém zatížení vypínat motor i za jízdy.

Výchozí motorizaci zastává model CLA 180, kterou pohání 1,3l foukaný čtyřválec o výkonu 136 koní a 230 Nm točivého momentu spřažený s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výchozí diesel zastává model CLA 180 d s 1,5l čtyřválcem opět s tou samou koncepcí.

Silnější benzin CLA 200 s 2,0l čtyřválcem lze na přání objednat s pohonem všech kol 4MATIC, v takovém případě je standardem automatická dvouspojková převodovka, totéž platí i pro silnější diesely CLA 200 d a CLA 220 d s 2,2l čtyřválcem. Vrcholná civilní motorizace CLA 250 má automat bez ohledu na pohon jedné, nebo obou náprav.

Vrchol nabídky přirozeně tvoří motorizace od dvorního úpravce AMG. Sem spadají modely CLA 35, CLA 45 a CLA 45 S. Všechny tři motorizace se standardně dodávají s automatickou dvouspojkovou převodovkou (od roku 2023 nově 8stupňovou), standardem je i pohon všech kol. Dvě silnější verze však používají pokročilejší verzi „čtyřkolky“ 4MATIC+.

V případě sportovních modelů výkony zůstávají stejné, tedy 306, 387 a 421 koní v případě nejvýkonnější verze. Součástí nabídky i nadále bude plug-in hybridní motorizace CLA 250 e. Výrobce prozatím neuvedl nové ceny, očekáváme, že české zastoupení je zveřejní s uvedením faceliftovaného modelu do prodeje.

Reklama

Načítám