Hlavní obsah

Mercedes-Benz představuje novou Třídu T. Konkurent Volkswagenu Caddy vzadu usadí tři děti vedle sebe

Foto: Mercedes-Benz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Trojcípá hvězda z Německa rozšiřuje portfolio svých rodinných MPV a mezi již existující Citan a vrcholnou Třídu V nově řadí slibovanou Třídu T. Žhavá novinka cílí na rodiny i lidi s aktivním životním stylem a slibuje spoustu vnitřního prostoru v kompaktních vnějších rozměrech. V budoucnu se představí sedmimístná verze i elektrická varianta EQT.

Článek

Mercedes-Benz představuje novou Třídu T. Na prémiového konkurenta populárního Volkswagenu Caddy a dalších rodinných MPV nás značka s trojcípou hvězdou lákala už před měsícem a teď je konečně tady. Nová Třída T, stejně jako již existující Citan, sdílí technický základ s francouzským Renaultem Kangoo a bude se prodávat s konvenčním spalovacím i čistě elektrickým pohonem.

Německá značka chce zákazníkům poskytnout spojení lepšího komfortu, modernějších technologií i pokročilejší bezpečnosti než v tradičnějších dodávkách a současně se prosadit v segmentu vozů MPV. Nové „Téčko“ připomíná obyčejnější osobní Citan Tourer, vycházející z užitkového modelu, ale bližším pohledem odhalíte jemnější styling, přibližující se nejnovějšímu designovému jazyku osobních mercedesů.

Foto: Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz Třídy T cílí na rodiny i zákazníky s aktivním životním stylem

Novinka vychází z futuristického konceptu EQT, jež zanedlouho bude čistě elektrickým derivátem nové Třídy T. Očekává se, že produkční Mercedes-Benz EQT dorazí s charakteristickým předkem i zadkem pro elektrické mercedesy, po vzoru modelů EQA/GLA a EQB/GLB. Vraťme se však k modelům se spalovacími motorizacemi.

Nový Mercedes-Benz Třídy T je 4 498 milimetrů dlouhý, 1 859 milimetrů široký, 1 811 milimetrů vysoký a má rozvor 2 716 milimetrů. V kompaktním MPV se tak ukrývá prostorná kabina pro rodiny i milovníky volnočasových aktivit a sportu. V dnešním portfoliu osobních modelů značky v segmentu MPV se navíc řadí pod největší Třídu V a v blízké budoucnosti se představí i s prodlouženým rozvorem a až sedmi sedadly.

Foto: Mercedes-Benz

Nová Třída T vstupuje na trh pouze jako pětimístná, ale v budoucnu se představí i sedmimístná verze s prodlouženým rozvorem

Pětimístná dodávka je vybavena bočními posuvnými dveřmi na obou stranách a zadní lavice je dostatečně široká pro umístění tří dětských sedaček vedle sebe. Vpředu interiér vychází z vyšších specifikací Citanu Tourer a nabízí standardní funkce obyčejnějších mercedesů včetně infotainmentu MBUX se 7palcovou obrazovkou a připojením služeb Apple CarPlay a Android Auto.

Mercedes-Benz v nejnovějším MPV nabízí i hlasové ovládání, bezklíčový přístup, ambientní osvětlení nebo čalounění umělou kůží Artico. O bezpečnost pasažérů se stará sedm airbagů a široká škála asistenčních a bezpečnostních elektronických pomocníků s volitelným balíčkem Driving Assistant Package s adaptivním tempomatem a aktivním asistentem řízení.

Foto: Mercedes-Benz

Dozadu se vejdou tři dětské sedačky vedle sebe, přičemž své ratolesti snadno usadíte díky posuvným dveřím na obou stranách

Mercedes-Benz Třídy T se bude prodávat se zážehovými čtyřválcovými třináctistovkami a vznětovými čtyřválcovými patnáctistovkami, později doplněnými čistě elektrickou variantou EQT. Slabší benzinová verze T160 má 102 koní (75 kW) a 200 Nm, silnější verze T180 pak 131 koní (96 kW) a 240 Nm.

Slabší turbodiesel T160d nabízí 95 koní (70 kW) a 230 Nm, výkonnější varianta T180d má 116 koní (85 kW) a 260 Nm a umí krátkodobé zvýšení na 121 koní (89 kW) a 295 Nm. Standardně budou všechny motorizace spojeny se šestistupňovým manuálem, přičemž pro silnější benzinovou jednotku a obě vznětové motorizace bude k dispozici i volitelná sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Nový Mercedes-Benz Třídy T se bude na domácím německém trhu prodávat od přibližně 730 tisíc Kč. Za tu částku zákazníci dostanou základní slabší benzinovou motorizaci T160 s manuální převodovkou. Na oficiální český ceník si zatím musíme počkat.

Reklama

Načítám