Hlavní obsah

Maserati poodhalilo nové detaily o okruhové střele Project24. A bude to nářez

Foto: Maserati

Maserati poodhalilo další podrobnosti o chystané okruhové pecce jménem Project24 – půjde o první kus ze zakázkového programu Fuoriserie

Zhruba v polovině léta Maserati představilo se vší parádou svůj striktně okruhový speciál Project24. Tehdy jsme se mnoho podrobností nedozvěděli, ale alespoň víme, že pohon bude mít na starost skvělý dvakrát přeplňovaný V6 Nettuno. A nyní konečně přinášíme další informace.

Článek

Typ Project24 v podstatě pokračuje tam, kde skončila úchvatná MC12. Maserati nám tedy po bezmála dvaceti letech ukázalo, že umí postavit nejen skvělé sportovní auto jako například typ MC20, ale že za svoji 108letou historii nezapomnělo ani čistokrevná závodní auta – a tohle si dokonce budeme moci koupit!

Foto: Maserati

Funkční aerodynamika zahrnuje průduch v přední kapotě, zakrytovaná kola, náporové sání na střeše nebo mohutné křídlo ve stylu F1. Nechybí ani nastavitelný podvozek nebo karbon-keramické brzdy Brembo

My už z minula víme, že srdcem vozu bude 3,0l dvakrát přeplňovaný šestiválec Nettuno, který už pohání MC20, v tomto případě však bude mít výkon zvýšený až na plných 740 koní, což je nárůst o 110 plnokrevníků. V zájmu zachování okruhového charakteru a nízké hmotnosti byla navíc dvouspojková převodovka s osmi kvalty nahrazena lehčím sekvenčním šestikvaltem.

Project24 bude také symbolizovat start nové divize Fuoriserie, což se dá jednoduše přeložit jako „Zakázkový“. Právě Project24 vznikne v limitované sérii 62 kusů a každý z vozů bude přizpůsoben přesně na míru klientovi – barva, „válečné polepy“, nastavení podvozku, velikost či tvar sedačky a tak dále. Zkrátka tak, aby se řidič mohl plně soustředit na honbu za co nejrychlejším časem na kolo.

Project24 však má být pouze prvním z mnoha – posléze bude možné si naspecifikovat v rámci programu Fuoriserie i ostatní modely jako například Grecale, Quattroporte nebo Ghibli.

Foto: Maserati

Vzhled interiéru Maserati neprozradilo, máme však počítat s ochrannou klecí, šestibodovými pásy a karbonovým volantem ve stylu závodních aut. Karbonové sedadlo ve standardu dostanete pouze jedno – to spolujezdcovo je za příplatek

Na těchto designérských skicách, vidíme místo modro-bílého pro změnu povětšinou tmavě modrý vůz, místy však je vidět čirý lak, který odhaluje strukturu karbonového vlákna – na spodní části předního nárazníku, částečně i na přední kapotě, střeše, krytech vnějších zpětných zrcátek nebo na výrazných bočních prazích, zasahujících částečně do předních blatníků.

Že to Maserati myslí s vozem Project24 vážně dokazuje i velmi radikální design, který by u silničního auta určitě neprošel – přední LED svítilny jsou v předním nárazníku zasazené velmi nízko, v kapotě je mohutný průduch zvyšující přítlak na přední nápravě, 18palcová kola mají speciální aerodynamické kryty pro omezení turbulencí v oblasti podběhů, na střeše je výrazné náporové sání a rozhodně nelze přehlédnout ani výrazné zadní křídlo, které navazuje na aerodynamickou „ploutev“.

Foto: Maserati

Striktně okruhové Maserati Project24 bude první vlaštovkou zakázkového programu Fuoriserie – zákazník si na míru zvolí nejen zbarvení, ale i velikost a tvar sedadla nebo nastavení podvozku

Ničemové z Maserati prozatím tají vzhled interiéru, máme však počítat s ochrannou klecí, šestibodovými pásy nebo karbonovým volantem s integrovaným displejem, na kterém bude možné dle potřeby či povětrnostních podmínek ovládat benevolenci kontroly trakce či ABS.

Kdo by měl v plánu jednou svézt manželku či kamaráda, mějte na paměti, že sedadlo spolujezdce je za příplatek – vše je tu zkrátka podřízeno rychlosti.

Síla šestiválce Nettuno putuje jak jinak než na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál. Výkon 740 koní je sám o sobě impozantní hodnota, ještě důležitější však je jeho kontext v souvislosti s hmotností, která dle Maserati nepřesáhne 1 250 kilogramů – což by nám dávalo velmi lákavý poměr 592 koní na tunu.

Jen pro lepší přehled – takový McLaren F1 nebo Bugatti Veyron měly okolo 500 koní na tunu, takže tohle Maserati bude vážně raketa! Nakonec je to možná jen dobře, že nesmí na silnice… Automobilka si zatím nechala cenu pro sebe, a tak budeme muset vydržet až do oficiálního představení. Ovšem vzhledem k exkluzivitě a nejmodernějším závodním technologiím to nebude žádná láce.

Reklama

Načítám