Hlavní obsah

Jsou tu první skici modernizované Škody Karoq!

Foto: Škoda Auto

Jedno z SUV značky Škoda čeká co nevidět jak vizuální, tak technická modernizace – kdo by chtěl, může si v kalendáři zatrhnout datum 30. listopadu. Automobilka nám prozatím zkracuje čekání pozvolným uvolňováním nových informací, přičemž už nyní máme možnost prohlédnout si finální podobu modernizovaného Karoqu prostřednictvím designérských skic.

Článek

Letí to, co? Škoda Karoq je na trhu od roku 2017, dostává se tedy do zhruba poloviny svého výrobního cyklu. Mladoboleslavští mají vzhledem k úspěšnosti modelu velký zájem na tom, aby Karoq byl „stále mlád“, je tedy příhodná doba na menší facelift. První náhled na omlazenou verzi prostředního SUV nabídky Škoda Auto se nám naskýtá díky těmto designérským skicám.

Foto: Škoda Auto

Podobně jako příď působí i zadní část vozu širším dojmem díky nově tvarovanému nárazníku a sníženým svítilnám

První ze dvou designových skic nám ukazuje pohled na novou „tvář“, respektive příď, která bude od nynějška výrazněji tvarovaná. Při pohledu zepředu bude vůz opticky širší díky rozšířené šestiúhelníkové masce, která bude osazena zdvojenými žebry, pod kterými je pak vidět široký otvor pro přívod vzduchu.

Přední světlomety jsou teď celkově nižší, navíc teď sahají až k samotné masce chladiče, což vůz opět opticky rozšíří. V nově tvarovaných světlech potom září nová linie světel pro denní svícení, která bude nově rozdělena do dvou segmentů.

Když půjdeme očima směrem od masky, tak pod druhou z těchto linií, která se v půlce láme směrem nahoru, pak je klasicky umístěné druhé světlo, sloužící jako mlhovka, případně ve vrcholném provedení jako samostatný „LED modul“, jak by řekli ve Škodovce. Vozu to potom dodává velmi typický „čtyřoký“ vzhled, který tu máme už od dob typu Yeti, a díky tomu si i ve tmě vůz Karoq s ničím nesplete.

Pro srovnání: Galerie Škody Karoq před faceliftem

Druhá skica potom zobrazuje novou záď modelu Karoq. Po vzoru většího bratra Kodiaqu se prodloužil střešní spoiler, který pomáhá optimalizovat proudění vzduchu nad zádí. Kromě toho je tu nově tvarovaný zadní nárazník, který teď z hlediska designu působí „maskulinnějším“ dojmem, což podtrhuje černý difuzor.

Podobně jako vpředu se i zadní svítilny snížily, takže vypadají širší, a tudíž dávají autu i při pohledu zezadu rozkročenější postoj. Pro vozy značky Škoda je tu i typická „krystalická“ struktura, která zvýrazňuje optiku zadních světel, díky jejich charakteristické grafice ve tvaru písmene C je potom jasné, že i tentokrát Karoq každý pozná i v noci.

Společně s větším Kodiaqem je i Karoq nedílnou součástí takzvané „SUV ofenzívy“ automobilky Škoda. Vozů Karoq se stihlo vyrobit více než půl milionu, v roce 2020 a v první polovině roku letošního byl tento model dokonce nejprodávanějším z nabídky SUV.

Reklama

Načítám