Článek
Italský Fiat v lednu letošního roku odhalil decentní facelift modelů 500X a Tipo s vylepšenou výbavou i svěžejším designem a v dnešních dnech oznamuje, že jimi úspěšně dokončil kompletní elektrifikaci celé své modelové řady. Obě novinky pohání elektřinou asistovaný pohon s mild-hybridní technologií pro dosažení nižší spotřeby paliva a zelenějších emisí.
Elektrifikovaná jednotka 1.5 Hybrid se představila už minulý měsíc v Jeepech Renegade a Compass, ve variantách E-Hybrid a spojuje turbodmychadlem přeplňovanou zážehovou čtyřválcovou patnástistovku FireFly o 130 koních (96 kW) a 240 newtonmetrech se 48voltovým elektromotorem BSG, poskytujícím dalších 20 koní (15 kW) a 55 newtonmetrů. Jedinou volbou pak je nová sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon předních kol.
Oba elektrifikované Fiaty se budou prodávat i ve speciální edici (RED) s červeným lakem „Passione“, červenými doplňky v interiéru a speciálními znaky
I když Fiat popisuje novou motorizaci 1.5 Hybrid jako 48voltovou mild-hybridní technologii, elektrifikované modely 500X a Tipo umí jezdit až 47 procent času kombinovaného cyklu WLTP se zhasnutým spalovacím motorem, a dokonce až 62 procent času v městském provozu. Oba modely tak umí startovat, parkovat i jezdit pouze na elektřinu a baterie nabíjejí rekuperací energie při zpomalování a brzdění.
Hybridní patnáctistovka v městském režimu spotřebuje o 0,3 l/100 km méně paliva než dieselová šestnáctistovka, přičemž vyprodukuje o 11 procent nižší emise CO2 ve srovnání s běžným Fiatem 500X s neelektrifikovanou benzinovou třináctistovkou. Zajímají vás i jízdní vlastnosti? Fiat Tipo Hybrid akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a 500X Hybrid na to potřebuje desetinu sekundy navíc.
Fiat Tipo Hybrid
Fiat Tipo Hybrid
Fiat Tipo Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Fiat 500X Hybrid
Motorizace 1.5 Hybrid spojuje čtyřválec FireFly se 48voltovým elektromotorem BSG
Motorizace 1.5 Hybrid spojuje čtyřválec FireFly se 48voltovým elektromotorem BSG
Motorizace 1.5 Hybrid spojuje čtyřválec FireFly se 48voltovým elektromotorem BSG
Národnost obou elektrifikovaných modelů se ale bude lišit – Fiat 500X Hybrid se bude vyrábět v Melfi v Itálii, zatímco Fiat Tipo Hybrid se bude vyrábět ve městě Tofas v Turecku. Fiat začne přijímat objednávky koncem února, první vozy se u evropských prodejců objeví v dubnu a automobilka plánuje, že od příštího roku bude představovat nový elektrický model každý rok. Kompletně elektrická modelová řada je plánována od roku 2027.