Hlavní obsah

Italský Fiat dokončil kompletní elektrifikaci modelové řady a představuje hybridní Tipo a 500X

Foto: Fiat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italové dokončili celkovou elektrifikaci modelové řady Fiatu a představují modely 500X Hybrid a Tipo Hybrid s novou mild-hybridní jednotkou 1.5 Hybrid. Vozy díky tomu při jízdě ve městě spotřebují méně paliva než se vznětovou šestnáctistovkou a vyprodukují méně emisí než s neelektrifikovanou zážehovou třináctistovkou.

Článek

Italský Fiat v lednu letošního roku odhalil decentní facelift modelů 500X a Tipo s vylepšenou výbavou i svěžejším designem a v dnešních dnech oznamuje, že jimi úspěšně dokončil kompletní elektrifikaci celé své modelové řady. Obě novinky pohání elektřinou asistovaný pohon s mild-hybridní technologií pro dosažení nižší spotřeby paliva a zelenějších emisí.

Elektrifikovaná jednotka 1.5 Hybrid se představila už minulý měsíc v Jeepech Renegade a Compass, ve variantách E-Hybrid a spojuje turbodmychadlem přeplňovanou zážehovou čtyřválcovou patnástistovku FireFly o 130 koních (96 kW) a 240 newtonmetrech se 48voltovým elektromotorem BSG, poskytujícím dalších 20 koní (15 kW) a 55 newtonmetrů. Jedinou volbou pak je nová sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon předních kol.

Foto: Fiat

Oba elektrifikované Fiaty se budou prodávat i ve speciální edici (RED) s červeným lakem „Passione“, červenými doplňky v interiéru a speciálními znaky

I když Fiat popisuje novou motorizaci 1.5 Hybrid jako 48voltovou mild-hybridní technologii, elektrifikované modely 500X a Tipo umí jezdit až 47 procent času kombinovaného cyklu WLTP se zhasnutým spalovacím motorem, a dokonce až 62 procent času v městském provozu. Oba modely tak umí startovat, parkovat i jezdit pouze na elektřinu a baterie nabíjejí rekuperací energie při zpomalování a brzdění.

Hybridní patnáctistovka v městském režimu spotřebuje o 0,3 l/100 km méně paliva než dieselová šestnáctistovka, přičemž vyprodukuje o 11 procent nižší emise CO2 ve srovnání s běžným Fiatem 500X s neelektrifikovanou benzinovou třináctistovkou. Zajímají vás i jízdní vlastnosti? Fiat Tipo Hybrid akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a 500X Hybrid na to potřebuje desetinu sekundy navíc.

Národnost obou elektrifikovaných modelů se ale bude lišit – Fiat 500X Hybrid se bude vyrábět v Melfi v Itálii, zatímco Fiat Tipo Hybrid se bude vyrábět ve městě Tofas v Turecku. Fiat začne přijímat objednávky koncem února, první vozy se u evropských prodejců objeví v dubnu a automobilka plánuje, že od příštího roku bude představovat nový elektrický model každý rok. Kompletně elektrická modelová řada je plánována od roku 2027.

Reklama

Načítám