Hlavní obsah

Italské skvosty se vrací! Živořící Lancia znovu ožívá, nový model ukáže už v roce 2024

Foto: Lancia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už brzy bude italská Lancia zpátky v plné síle. Globální koncern Stellantis se definitivně rozhodl oživit slavnou značku z Turína na novém elektrickém základu a plánuje uvedení hned tří modelů v příštích pár letech. První bude v roce 2024 nová generace malého městského vozu Ypsilon, v následujících letech se objeví i nová Aurelia a Delta.

Článek

Jedna z nejstarších a nejslavnějších italských automobilových značek má novou naději. Poslední desetiletí živoří Lancia na okraji zájmu pouze na domácím italském trhu s malým městským autíčkem Ypsilon, ale její budoucnost vypadá zářivě. Vedení mateřského koncernu Stellantis totiž rozhodlo, že Lancii věří a chce rozvíjet její prémiový potenciál v nové elektrické éře.

A nová éra legendární Lancie začíná v dnešních dnech! Italská automobilka se 116 letou tradicí začíná odhalovat své plány do budoucna a její vedení odhodlaně věří, že naváže na na nejslavnější časy automobilky, kdy přinášela technologická prvenství. A v té progresivitě chce pokračovat, proto je její budoucnost postavena na elektrických základech. Jediné, co si z minulosti ponechává, je modernizovaný znak a slavná modelová jména.

V nejbližší budoucnosti se představí trojice nových modelů Ypsilon, Aurelia a Delta. Přijedou v letech 2024, 2026 a 2028, a i když vám je ještě nemůžeme ukázat v produkční (ani koncepční) podobě), už víme, že jejich vzhled bude inspirován nejnovější designovou studií. Říkají jí Pu+Ra Zero, což vychází ze slov „Pure“ a „Radical“, kterými nám návrháři o svém stylingovém jazyku říkají, že spojuje radikální vize s charakteristickou čistotou italského designu.

Foto: Lancia

Je to jen virtuální koncept, nebo dokonalá ukázka moderního umění? Nová Lancia Pu+Ra Zero je vize budoucího designu značky od mladých designérů

Hlavními tvůrci nové image Lancie jsou designér Jean Pierre Ploue a jeho tým mladých talentů z dvorního návrhářského studia značky Centro Stile v Turíně. Ambiciózně říkají, že pracují na progresivně-klasickém designu budoucích modelů na dalších sto let existence automobilky.

Moderní Lancie se tak vyhnou retro vlně, ale svými nádhernými předchůdci se velmi rády nechají inspirovat. Když se totiž budete dívat pozorně, uvidíte v LED trojúhelníku na přídi odraz typické štítové masky Lancia, zadní světla se očividně inspirovala u Stratosu a ladné vlnky mezi tím připomínají slavné krásky minulosti.

Foto: Lancia

Nové logo italské Lancie zakládá na ikonickém znaku. Je modernější, výrazně jednodušší a podle zatím dostupných informací bude vyrobeno z hliníku

Opravdový dojem „prémiovky“ mají vzbudit i moderní interiéry s inspirací luxusním italským nábytkem. Novodobá Lancia tak bude další automobilkou s cílem, aby se její zákazníci ve svých nových autech cítili stejně příjemně jako doma v obýváku. I kvůli tomu se společnost spojila s italským výrobcem nábytku Cassina a začínají spolupracovat na návrzích vnitřních prostor vozů. Ty mají přinést autentické odkazy na klasické modely jako Gamma, Thema nebo Flavia.

Spolu s designovou vizí představila automobilka také nové hliníkové logo, designově vycházející z emblému z roku 1957, se poprvé ukáže na novém malém modelu Ypsilon. Představí se v roce 2024 a zákazníkům nabídne kompletně elektrifikovanou nabídku motorizací, přinášející hybridní i čistě elektrické pohony.

V roce 2026 bude následovat nová vlajková loď Aurelia v podobě elektrického crossoveru a o dva roky později automobilka oživí také ikonickou Deltu jako elektrický hatchback. Od stejného roku pak bude modelová řada Lancie čistě elektrická.

Spolu s ambiciózními plány na budoucí modely se společnost připravuje i na otevření stovky nových autorizovaných prodejců po celé Evropě i spuštění online prodejů. Jsme zvědaví, zda Lancia znovu zazáří a zvládne uspět.

Věříte ve znovuzrození Lancie?
Jasně, nemůžu se dočkat
68 %
Těžko říci, co může světu přinést
14,8 %
V dnešní konkurenci nemá šanci
17,2 %
Celkem hlasovalo 1185 čtenářů.

Reklama

Načítám