Hlavní obsah

Elektrický Dodge Charger Daytona: Rychlejší než Hellcat, stejně hlučný a překvapivě staromilský

Foto: Dodge

Americký výrobce aut Dodge, známý zejména svými muscle cars, ukázal koncept elektromobilu, který se nemá stydět po boku svých osmiválcových sourozenců. Dodge Charger Daytona nabídne konzervativní interiér, falešnou převodovku i nezapomenutelný zvuk.

Článek

Dobré zprávy – Dodge Daytona se vrací! Špatné zprávy – pravděpodobně přijde o svůj benzinový osmiválec. Tento vynikající retro koncept nostalgicky nazvaný Dodge Charger Daytona se totiž nechává vizuálně ovlivnit slavnou minulostí, z velké části však vyhlíží nové zítřky – pod jeho kapotou tiše bzučí elektřina.

Pořádně hlučný elektromobil

Foto: Dodge

O pohonné jednotce jménem Banshee víme jen to, že jde o 800V systém pohánějící všechna čtyři kola. Virtuální „převodovka“ eRupt, by měla umožnit řazení virtuálních stupňů, a nabídnout tak „autentický elektro-mechanický zážitek z řazení“

Přesto jej kolemjdoucí spolehlivě uslyší. Proč? To je jednoduché – tato pojízdná óda na klasický muscle car vyráběný v letech 1968 až 1970 má i přes elektrický pohon speciální „výfukový“ systém Fratzonic.

Ačkoliv se vůz nechává vizuálně inspirovat historií, aerodynamika podléhá moderním požadavkům – což je i jeden z důvodů, proč se ve vzpřímené a na první pohled neaerodynamické přídi nachází přední „křídlo“, kterému lidé od Dodge říkají R-Wing.

Vzduch, který by byl běžně uvězněn v oblasti předních světel, může pomocí těchto dvou průduchů v kapotě pokračovat dál k čelnímu oknu a následně přes auto. To má za následek snížení odporu vzduchu a omezení vztlaku.

Nechme se překvapit, jak budou všechny tyto vymoženosti fungovat právě ve spolupráci se systémem Fratzonic, který Dodge popisuje jako „vysoce výkonný zvukový systém se zesilovačem využívajícím speciální akustické komory umístěné v zadní části vozu“. Celková hlasitost údajně bude 126 decibelů, tedy jako náhodou hodnota odpovídající současným pohonným jednotkám Hellcat. Výrobce neuvádí žádná čísla ani výkonnostní statistiky – jen nám slíbil, že bude ještě rychlejší než současný Dodge Hellcat.

Interiér (naštěstí) nepřipomíná vesmírnou loď

Zajímavé je, že lidé od Dodge odolali pokušení inspirovat se při navrhování designu interiéru seriálem Star Trek. Sportovně laděný interiér tu vlastně z velké části připomíná běžné spalovací auto s poměrně konvenčním rozvržením.

Širokoúhlý 12,3palcový displej infotainmentu je mírně nakloněn k řidiči, doplňuje jej 8palcový displej před řidičem suplující kapličku přístrojů. Na výrazném středovém tunelu kupodivu i nadále vidíme volič ve tvaru rukojeti pistole, tak jak jsme zvyklí.

Dodge se kupodivu nenechal kompletně pohltit ani digitalizací interiéru, a tak je poměrně příjemné tu vidět fyzická tlačítka na místech, kde to dává smysl – typicky třeba na ovládání klimatizace pod hlavním displejem. K dispozici pak budou celkem čtyři jízdní režimy – Auto, Sport, Trak a Drag, který jistě ocení nadšenci do sprintových závodů.

Máme se těšit, nebo raději ne?

Automobilka je bohužel stále velmi skoupá na konkrétní informace, data i čísla. Je však vysoká pravděpodobnost, že retro vzhled se do výroby dostane, zkrátka proto, že prostě funguje – vždyť současný Charger a Challenger jsou na trhu už přes deset let.

To však dává prostor ke spekulacím, zda koncept Dodge Charger Daytona částečně nebo úplně nahradí osmiválcové stroje – výroba současného Chargeru a Challengeru má údajně končit příští rok v prosinci a dál prozatím nevíme, co očekávat.

Reklama

Načítám