Článek
Nové Dacie (vyrábí se od letošního října) poznáte na první pohled podle nového loga na přední masce – stylizovaná písmena „D“ a „C“ společně připomínají články řetězu, které evokují robustnost vozů Dacia. Na zádi je pak ve stejném stylu provedený nápis Dacia, který naleznete i na volantu. Dalším poznávacím znakem je nemetalický zelený lak Dusty, který je komunikační barvou nové identity značky (zdůrazňuje dobrodružného ducha) – proto toto barevné ladění najdete i v upraveném menu infotainmentu.
Nové logo na přídi jasně ukazuje na novou identitu Dacií
Změny se promítly i do vizáže showroomů, které jsou jasně označené novým písmem a khaki barvou, uvnitř pak najdete přehledné a jednoduché rozvržení, nábytek a další mobiliář je vytvořený z recyklovaných materiálů a vyráběný nejčastěji lokálně – jednak kvůli ekonomičnosti úprav, ale také kvůli ekologii. Tedy přesně podle étosu značky Dacia.
Ta i po výrazných vizuálních změnách totiž zůstává věrná svým zásadám: nabízet auta jednoduchá, ale robustní, která se soustředí na to opravdu důležité a nenutí vás utrácet za nesmysly, které nepotřebujete. Místo toho přichází s chytrými nápady, jako je třeba integrovaný držák na telefon místo drahé navigace nebo multifunkční střešní nosiče. Zkrátka pořád jde o skvělý poměr ceny a hodnoty.
Modulární střešní nosič je jednou z šikovných vychytávek Dacií
Tento přístup pomohl Dacii k úspěchům, které jí závidí celý automobilový svět – od svého restartu v roce 2004 prodala celkově více než 13 milionů aut. Málokdo ale ví, že značka původně cílená spíš na rozvojové trhy střední a východní Evropy se po testovacím rozjezdu na českém trhu rozhodla vstoupit i na náročné trhy západní Evropy. A ukázalo se, že i tam je po dostupných autech velký hlad. Její prodeje díky tomu rostou (za prvních deset měsíců letošního roku o 16 %), i když celý evropský trh klesá (za stejné období o 8 %).
Zatímco ostatním prodeje klesají, Dacia si letos polepšila
VÍTE, ŽE…
Dacia prodala v Česku již přes 136 tisíc vozů. Největším tahounem je bestseller Duster, ke kterému se nedávno připojil sedmimístný crossover Jogger, společně pokrývají 60 % celkových prodejů.
Současná globální geopolitická i ekonomická situace komplikuje život i rumunské automobilce, ale daří se jí proplouvat díky chytrým řešením. Flotilové emise snižuje nejen nabídkou nejlacinějšího elektromobilu na trhu, ale především podporou pohonu na propan-butan. Motory označené Eco-G mají totiž nižší emise, svým majitelům navíc přinášejí o 40 % nižší náklady na palivo (o dojezdu přes 1 000 km ani nemluvě) – jedno kilo LPG stojí polovinu toho, co jeden litr nafty. A to je už sakra znát! Není tedy divu, že se více než 30 % Dacií prodává přímo s tímto pohonem.
Dacia nová identita
Dacia nová identita
Dacia nová identita
Dacia nová identita
Dacia nová identita
Elektrifikace se však nevyhne ani jí. Už za pár měsíců dorazí na trh Jogger s hybridním pohonem nabíjeným pouze jízdou, který slibuje vyšší výkon než benzinové jednotky (má produkovat 140 koní) a nižší provozní náklady než diesel. Další netrpělivě vyhlíženou novinkou je nástupce Dusteru (dorazí nejspíš až za rok) a na přelomu let 2024/25 pak ještě větší SUV Bigster. Dacii tedy žádný úpadek rozhodně nehrozí!