Hlavní obsah

Co potřebujete vědět o novém Genesis G90

Foto: Genesis

Genesis konečně zveřejnil fotografie interiéru modernizované limuzíny a také další podrobnosti. Je na co se těšit?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Genesis představila limuzínu G90 v celé své kráse, a tak už konečně známe podobu interiéru, použité technologie i inovace. Ba dokonce známe konkurenci Genesisu G90 – nebude jí nikdo menší než Mercedes-Maybach!

Článek

S exteriérem typu G90 už jsme ve skutečnosti měli tu čest. Genesis však před námi stále tajil podrobnosti o pohonu, vzhled interiéru, výbavu a další nezbytnosti – tomu je však nyní konec.

Interiér, který míří na špičku

Foto: Genesis

Interiér G90 není orientován jen na řidiče, ale také na cestující vzadu. Automobilka totiž ví, že řada majitelů bude ve svojí G90 sedávat na zadních sedadlech

Automobilka patřící pod koncern Hyundai tvrdí, že interiér je navržen s ohledem jak na majitele, kteří hodlají sedávat vpředu za volantem, tak i na cestující vzadu – ti budou rovněž tvořit nemalou část budoucích majitelů zbrusu nové G90, zejména u verze s prodlouženým rozvorem.

Dominantou interiéru pravděpodobně budou dva širokoúhlé displeje, oba o úhlopříčce 12,3 palce. Jeden z nich, prosvítající zpoza dvouramenného kůží obšitého volantu, supluje „kapličku“ přístrojů, ten druhý blíže ke středu vozu potom ovládá zábavně-informační systém. Společně pak tvoří něco, čemu v Genesis říkají „integrovaný kokpit“.

Foto: Genesis

Dva širokoúhlé displeje plní každý jinou funkci – jeden slouží k zobrazení přístrojů, druhý má na starosti zábavně-informační systém

Pod druhým displejem vidíme ovládací panely klimatizace společně s výdechy, které jsou navrženy tak, aby budily dojem, že se táhnou po celé šíři palubní desky. Pod nimi jsou samozřejmě ovladače audiosoustavy, dále pro orientaci v menu nebo vznešeně vypadající a vyzdobený otočný volič automatické převodovky. Velká část ovládacích prvků pak používá materiály jako hliník nebo sklo, dle slov automobilky je to z důvodu navození „analogicky citlivé odezvy“.

Jako v luxusním obýváku

Foto: Genesis

Technologie, maximální komfort, udržitelné výrobní postupy – automobilka Genesis neponechala nic náhodě

Zajímavé potom je, že Genesis se v interiéru nové G90 pyšní výrobními postupy, které by měly minimalizovat dopad na životní prostředí. Designéry ovlivnila mimo jiné tradiční řemeslná technika zvaná sangam, která vychází ze spojení kovu, jasanu a kompozitních materiálů. Jedinečnou atmosféru na palubě pak umí navodit audiosystém Bang & Olufsen s 23 reproduktory v kombinaci s panoramatickou střechou a ambientním osvětlením.

Zajímavostí je potom aromatický systém, který může navozovat různé nálady dle aktuální potřeby. V autě může být uloženo několik kazet obsahujících různé vůně, ty se pak dají uvolnit buď přes systém zábavně-informačního systému vpředu, nebo ovladač vzadu, který se nachází mezi sedadly.

Dostupné jsou pak tři předvolby, které provoní vůz povzbuzující vůní na dlouhých trasách, povznášející vůní při kochání krajinou, případně uklidňujícím aroma ve chvílích, kdy se člověk potřebuje uvolnit nebo si dát šlofíka. Součástí vybavení interiéru je také propracovaný masážní systém, kde si lze regulovat jak oblast masáže, tak jejich délku a intenzitu.

Jak už tu zaznělo, Genesis G90 bere velké ohledy i na cestující vzadu – pravé zadní sedadlo je dokonce určeno „pro VIP“. Kromě komfortního posezení, masážních funkcí a úložných prostorů pro knihy a časopisy je zde k dispozici také osmipalcový dotykový displej, kterým se dají nastavit samotná sedadla, případně klimatizace, okenní záclony nebo osvětlení.

Pohon

Foto: Genesis

Pod kapotu obou variant vozu Genesis G90 se prozatím nastěhuje přeplňovaný 3,5l šestiválec

Potvrzenou pohonnou jednotkou je přeplňovaný 3,5l šestiválec o výkonu 380 koní a 530 Nm točivého momentu, spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jinými slovy – jde o pohonné ústrojí, které už známe ze sourozence G80. Na rozdíl od něj se však prozatím v případě G90 počítá pouze s touto motorizací, ale v nedaleké budoucnosti se může objevit i hybridní, případně v té vzdálenější i elektrická verze – ale to už bychom zbytečně předbíhali.

Zajímavostí je potom nový vylepšený způsob přeplňování, který se ve světě objevil už u některých sportovních vozů. Turbodmychadlo je tvořeno dvěma hlavními komponenty, turbínou a dmychadlem – právě dmychadlo je tu ovládáno elektřinou, což zvyšuje účinnost jeho i celého turbodmychadla, výsledkem je zejména lepší akcelerace a rychlejší reakce na povely plynového pedálu. Prozatím se s touto vychytávkou počítá pouze pro variantu s prodlouženým rozvorem, hodnoty výkonu tu rovněž budou nepatrně vyšší.

Předvídavý podvozek

Foto: Genesis

Kamera v přídi sleduje cestu před autem a informace posílá do řídicí jednotky. Auto se tak umí aktivně připravit na nerovnosti nebo prudké stoupání či klesání, a zabránit tak poškození

Nové je pak velmi chytré odpružení skládající se ze dvou hlavních elementů. Prvním z nich jsou vícekomorové měchy pro maximální pasivní pohodlí, přesto jsou tu tři dané předvolby, kde jednou z nich je i možnost zvýšit světlou výšku vozidla, když vůz jede po silnici s horší kvalitou zpracování, a to až o 25 mm.

Druhým a neméně důležitým elementem podvozku nového Genesisu G90 je potom jeho aktivní schopnost vypořádat se s nerovnostmi. Systém se jmenuje Preview-Electronic Control Suspension a používá kameru umístěnou v přídi vozu, která posílá informace o stavu a zejména kvalitě vozovky do řídicí jednotky, díky čemuž podvozek umí „předvídat“ nerovnosti a nedokonalosti ještě předtím, než na ně najede.

V Genesisu pak nezapomněli ani na parkování – s vozidlem o délce 5,2 metru a s prodlouženým rozvorem dokonce 5,5 metru žádná sranda. Proto se zadní kola umí v nízkých rychlostech natočit proti těm předním, a to až o 4 stupně – výsledkem je „virtuální“ zkrácení rozvoru, takže auto je pak i přes své rozměry obratnější. Ve vyšších rychlostech se kola natáčejí jen nepatrně, nanejvýš o 2 stupně.

Komfort na všech frontách

Foto: Genesis

Řidič může stiskem jediného tlačítka zavřít všechny dveře najednou. Kliky dveří se pak venku automaticky vysouvají, jakmile auto zaznamená blížícího se řidiče s klíčkem v kapse

Aby byl typ G90 maximálně uživatelsky příjemný jak pro řidiče, tak pro cestující, disponuje interiér hned několika komfortními prvky. Jedním z nich jsou inteligentní kliky dveří, které se vysunou, jakmile se řidič, který u sebe má klíček, přiblíží k autu.

Jakmile řidič a celý zbytek posádky sedí na svých místech, lze všechny čtyři dveře zavřít stisknutím jediného tlačítka na přístrojovém panelu. V palubním systému lze nastavit mimo jiné funkci, která umí automaticky zavírat řidičovy dveře ve chvíli, kdy je sešlápnut brzdový pedál – stačí tedy voličem „zařadit“ režim Drive a v tu chvíli už se dveře samy zavírají. Odemčení a otevření vozu je možné i na dálku prostřednictvím chytrého telefonu.

Startování na otisk prstu

Startování klíčkem? Dávná historie. Startování tlačítkem? Moderní asi jako včerejší noviny. Ve voze Genesis G90 se startuje za pomoci „otiskového autentifikačního systému“ – tedy ano, v řeči nás normálních lidi jde o startování otiskem prstu. Nejen to – auto podle daného otisku rozezná různé řidiče či šoféry, čemuž se přizpůsobuje personalizace nastavení auta.

Pořádný kus auta

Genesis G90 nebude žádný drobeček. Základní varianta má na délku 5 275 milimetrů, šířka je potom 1 930 mm, výška činí 1 490 mm. U verze s prodlouženým rozvorem je délka 5 465 mm, neboť vzdálenost mezi předními a zadními koly je tu prodloužená z 3 180 mm na 3 370 mm.

Základní verze G90 bude dostupná jak s pohonem zadních, tak i všech kol, delší varianta bude mít výhradně čtyřkolku. Modernizovaný typ G90 nonšalantně vstoupí na trh již příští rok – nejprve bude uveden samozřejmě doma v Jižní Koreji, kde se začne prodávat někdy zkraje roku 2022, zbytek světa si bude muset ještě pár měsíců počkat. Ještě chvíli nás automobilka bude napínat také ohledně ceny, světový motoristický tisk se však shoduje na částce začínající přibližně u 80 tisíc amerických dolarů, tedy v korunách circa 1,8 milionu.

Reklama

Načítám