Hlavní obsah

Nové kabrio od Škodovky? Už to není jenom sen, podívejte se!

Foto: Škoda Auto

Škoda Sunroq

Škodovka představila zbrusu nový kabriolet! Vychází z modelu Karoq a jeho autory jsou studenti mladoboleslavské Akademie Škoda Auto.

Článek

Nový koncept se jmenuje Škoda Sunroq a už ten název po sluníčku úplně volá. A volat budete i vy, pokud se jednou v tomto voze přece jen opravdu svezete. Kabrio od Škodovky tu totiž nebylo neuvěřitelných 54 let!

Před více než padesáti lety vyjel ze závodu v Kvasinách poslední kabriolet Felicia. Od té doby měli sluncechtiví fanoušci škodovek smůlu. Až doteď. Na podzim loňského roku si totiž 23 studentů škodovácké akademie vzalo v rámci projektu Azubi Car do parády Karoqa a udělali z něho model nový - Sunroqa.

Je to auto pro mladé. Cestou k rybníku se s ním můžete prohánět po loukách i polňačkách a užívat si vítr ve vlasech. Nejvíc podobný s Karoqem si je zepředu, vzadu naopak najdeme neobvyklý "hrb”, který zvětšuje zavazadlový prostor. Kromě vnějšího vzhledu zůstal Sunroq podobný svému “tatínkovi” i uvnitř. Tam je ukrytý čtyřválcový motor 1.5 TSI, který ze současného škodováckého SUV také dobře známe.

Nejvíce změnami tak prošla karoserie vozu. Po odstranění střechy museli mladí konstruktéři upravit dveře i sloupky u čelního skla. Pohráli si také s osvětlením automobilu. Ten dostal například nové podsvícené kliky nebo promítání škodováckého loga na vozovku, a to jak před předním, tak zadním nárazníkem.

Studentské projekty Azubi Car mají v Mladé Boleslavi zatím pětiletou tradici. Každý rok se sejdou studenti různých oborů, od konstruktérů přes interiérové i exteriérové návrháře až po marketingové odborníky a společně dají dohromady nové auto. To je zkušenost, která jim přiblíží praxi v automobilové výrobě jako málokterá jiná. Tohle ve školních lavicích zkrátka nenacvičíte.

I samotní studenti to vědí a takové možnosti si proto váží: “Počáteční fáze, která zahrnovala konzultaci se škodováckými odborníky, nebyla úplně jednoduchá, ale hodně přínosná. A co jsme se naučili ze všeho nejvíc? Určitě obstojně argumentovat, což se nám v budoucnu bude určitě hodit,” shrnují letošní zkušenost studenti.

Jedinou vadou na kráse tak zůstává skutečnost, že navržený automobil se nejspíš nikdy nedostane do výroby. Koncepty jsou hezká věc, ale kdyby se našla společnost, která by je v počtu alespoň několika desítek či stovek kusů poslala do světa, bylo by to něco jiného. Pamětníci v této souvislosti jistě vzpomenou na začátek 90. let, kdy v dílnách Metalexu v Mělníce vznikaly předělávky populárního Favorita pod hlavičkou MTX. Sportovních dvoumístných vozů s názvem MTX Roadster tehdy vyjelo na silnice přes sto padesát.

Reklama

Související témata:
Načítám