Hlavní obsah

Nová vodíková Toyota je o pořádný kus dál než předchůdce

Foto: Toyota

Automobilová veřejnost je rozdělena na dva tábory – jedni milují nastupující elektromobilitu a druzí ji nesnáší. Debaty o tom, zda je elektřina v dopravě budoucností, nebo jen slepou větví, se vedou takřka všude. A do toho všeho se kdesi v koutě pochechtává další aspirant na pohon budoucnosti – vodík.

Článek

O vodíku se mluví mnohem méně než o elektromobilech, které jsou poslední dobou lidem tlačeny ze všech stran. Přitom nabízí řadu výhod. Vědoma si toho je například japonská Toyota, která nabízí svůj vodíkový model Mirai. Auto, o němž řada lidí v Česku nikdy neslyšela, a ti, kteří ho znají, se nad ním pro jeho vzhled spíše pošklebují. Tomu ale bude brzy konec.

Toyota totiž představila nový Mirai. Sebevědomější, designově přitažlivější a samozřejmě i technologicky vyspělejší. Druhá generace sedanu Mirai je na první pohled o dost dál než její předchůdce! Již současný Mirai nabízí dojezd až 500 kilometrů a tankování v řádech minut, chystaná novinka by ale dle slov automobilky měla tyto parametry zlepšit až o 30 %.

Nový Mirai zaujme hned na první pohled. Jestliže první generace tohoto bezemisního vozu byla vzhledově mírně řečeno rozporuplná, druhá generace je na pohled svěží a sexy. Je elegantní, nízké křivky dodávají vozu na dynamičnosti a velká dvacetipalcová kola budí respekt. Nový modrý lak ve vysokém lesku je pak už jen třešničkou na dortu.

Foto: Toyota

Znáte první generaci Miraie? Tohle je docela rozdíl, ne?

V interiéru nepoznáte, že sedíte ve voze na vodíkový pohon. Vypadá stejně jako v jakémkoliv autě se spalovacím motorem. Vzhled je mírně futuristický, na první pohled zaujme středový displej infotainmentu o úhlopříčce 12,3" a přístrojový panel obklopující řidiče. Novinkou je, že nový Mirai pojme pět cestujících namísto dosavadních čtyř.

Nový Mirai bude stát na zcela nové podvozkové platformě a bude disponovat pohonem zadních kol. Dle slov automobilky má mít také vyšší tuhost karoserie a nižší těžiště, což by se mělo pozitivně odrazit na ovladatelnosti vozu. Zvýšení dojezdu se pak má docílit vylepšením systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík. „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv,“ říká k novince hlavní konstruktér modelu Mirai Jošikazu Tanaka.

Jako první si budou moci nový Mirai prohlédnout návštěvníci tokijského autosalonu na konci října. Uvedení na trh je pak naplánováno na začátek roku 2020, nejdříve v Japonsku, pak v Severní Americe a nakonec i ve vybraných státech Evropy. Teď už jen vystavět potřebnou síť čerpacích stanic na vodík…

Věříte vodíku jako pohonu budoucnosti?
Ano, je to budoucnost
91 %
Ne, je to slepá větev
3,3 %
Nevím, své místo na trhu ale podle mě má
5,7 %
Celkem hlasovalo 13693 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám