Hlavní obsah

Nová Škoda Octavia RS – Rychlost, praktičnost a úspornost

 

Že se čtvrtá generace Škody Octavia stane bestsellerem, je už teď téměř jisté. To znamená, že ji budeme potkávat prakticky na každém rohu. Pokud se ovšem bude chtít majitel tohoto vozu trochu odlišit, může sáhnout po sportovně laděné Octavii RS, která nabízí hned šest atraktivních variant, které na ulici určitě nepřehlédnete.

Článek

Rychlá auta nejsou rozumná a rozumná auta nejsou rychlá. Souhlasíte? No, automobilka Škoda je už dvacet let proti – již první Octavia RS nabídla moře prostoru, praktičnosti a dostatečně živých 180 koní k tomu. Doba však pokročila a čtvrtá generace tolik milované Octavie RS je ještě větší, chytře praktičtější a k tomu všemu přijíždí s výrazně zajímavějším výkonem 245 koní!

A nejde jen tak o ledajaké koně – tyhle jsou totiž dopovaní směsí benzinu a elektřiny. Hlavní hvězda mezi rychlými Octaviemi má totiž nově plug-in hybridní pohon, který do mixu rychlosti a praktičnosti přidává ještě úspornost.

Kombinace benzinového přeplňovaného čtyřválce 1,4 l (150 koní) a elektromotoru (115 koní) dává dohromady výkon 245 koní a 400 Nm (které přes šestistupňový dvouspojkový automat DSG pohánějí přední kola), což by mělo stačit na zdolání stovky pod sedm sekund a maximální rychlost přes 220 km/h. Elektromotor je přitom napájen z baterie o kapacitě 13 kWh, na které zvládá ujet až 60 zcela bezemisních kilometrů (v rychlosti až do 130 km/h), takže dosahuje emisí CO2 cca 30 g/km. A pak že jsou rychlá auta neekologická!

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní pohon je pod kapotou Octavie novinkou. Standardní verze nabízí 204 koní, výkonnější RS iV pak přinese 245 koní

Plug-in hybridní Octavia RS iV může být naprosto dokonalé řešení pro specifické zákazníky (bydlí v centrech velkoměst, hodně toho najezdí po městě na krátké vzdálenosti, mohou čerpat dotace nebo daňové úlevy, využijí speciální parkování), přiznejme si však, že většina z nás čeká spíš na konvenční verze.

O těch víme z neoficiálních zdrojů zatím pouze toto: benzinová Octavia RS nabídne z motoru 2,0 TSI lákavých 245 koní (stovka pod 7 sekund a maximální rychlost až 250 km/h, na výběr manuál, nebo DSG). Dieselová varianta ze svého 2,0 TDI vydoluje solidních 200 koní (stovka pod 8 sekund a maximální rychlost přes 220 km/h, pouze DSG, v nabídce bude i pohon všech kol). Což jsou nápadně stejné hodnoty jako u předchozí generace, ale tu rozhodně nelze považovat za pomalou, takže proč chtít víc?

Nová Octavia vám to každopádně vynahradí atraktivnějším vzhledem, který od běžných Octavií snadno poznáte podle ostřeji řezaného předního nárazníku, černé masky, zadního nárazníku s výdechy vzduchu na bocích a výraznými koncovkami výfuku s difuzorem a širokou odrazkou mezi nimi, odtrhové hrany na víku kufru (respektive podle křídla na pátých dveřích kombi), ale i podle velkých kol s designem specifickým pro modely RS. Plus nějakými těmi znáčky RS na karoserii, bez těch by se to neobešlo – ale ty si na svá auta budou lepit nejspíš i někteří žárliví majitelé slabších variant…

V kabině se pak můžete těšit na sportovní volant čalouněný perforovanou kůží, hliníkové nášlapy pedálů, anatomická sedadla s integrovanými opěrkami, čalounění interiéru a stropu černou Alcantarou a dekory s imitací karbonu. Samozřejmě tu najdete všechny moderní vymoženosti z běžné Octavie, jako je digitální přístrojový panel (s grafikou specifickou pro RS) kombinovaný s průhledovým displejem, infotainment s 10,25“ dotykovým displejem, online funkcemi, vzdáleným přístupem a kupu dalších lákavých vychytávek, za které bude velmi těžké neutratit naspořené peníze.

A kolik přesně to bude stát? To vám v tuto chvíli nedokážeme říci, Škoda si totiž dává s představováním Octavie RS na čas – plug-in hybridní RS iV se ukázala jako první, přesto dorazí až na začátku července, benzinoví a dieseloví sourozenci dokonce až na začátku září. Tyto tři motorizace jsou však již jisté, stejně jako to, že si budete znovu moci vybrat mezi karosářskou variantou liftback, nebo kombi. Další detaily však vyplují na povrch až později, takže nezapomeňte sledovat Garáž.cz!

Reklama

Načítám