Hlavní obsah

Nová M5 CS je nejvýkonnější a nejrychlejší BMW všech dob!

Foto: BMW

BMW si na začátek letošního roku přichystalo premiéru svého nejvýkonnějšího sériového modelu v historii. Je to také vůbec poprvé, kdy model M5 dostal odlehčenou a pořádně nabroušenou verzi CS. Výsledkem je o 70 kg nižší hmotnost, výkon 635 koní, raketová dynamika a hodně sebevědomá prodejní cena.

Článek

Začalo to v osmdesátých letech experimentem, když motor divokého supersportu M1 vrazili do těla krotkého pětkového sedanu. A zrodila se hvězda, zakladatel rodu M5, který má nyní již pátého potomka. První M5 generace E28 byla se svými 286 koni, stovkou za 6 sekund a maximální rychlostí 250 km/h na tehdejší dobu skutečným zjevením. A nová M5 CS tuto tradici dodržuje, akorát je ještě o pár řádů rychlejší...

Z těch čísel se vám podlomí nohy: z klidu na stovku vystřelí za 2,9 sekundy, na dvoustovce je za 10,4 sekundy a v rychlosti 305 km/h mu křídla v rozletu raději přistřihne elektronický omezovač. Tohle nabroušené BMW je tak výkonné a podobně rychlé třeba jako Ferrari 458 Italia. Akorát má o dvě místa navíc...

BMW M5 je založené na už tak dost rychlé verzi M5 Competition. Pohání ho stejný přeplňovaný osmiválec o obejmu 4,4 litru, výkon ovšem povyrostl o 10 koní na nynějších 635 k při 6 000 otáčkách (omezovač zasahuje při labužnických 7 200 ot./min.). Točivý moment má hodnotu podobně monstrózních 750 Nm v rozmezí od 1 800 do 5 950 otáček, takže M5 CS bude táhnout neúnavně jako lokomotiva napříč celým spektrem otáčkoměru.

Foto: BMW

Tohle auto bude skutečné monstrum!

Převodovka je výhradně automatická a síla motoru se přenáší standardně na všechna čtyři kola. Po stisknutí tlačítka se ale (stejně jako u obou slabších verzí M5) může přenášet výhradně na zadní nápravu, takže můžete jezdit bokem tak dlouho, dokud nespálíte zadní gumy.

Kromě nárůstů výkonu prošla M5 CS také dietou – oproti verzi Competition shodila rovnou 70 kg, přičemž 23 z nich ušetřily výkonnější a neúnavnější karbon-keramické brzdy, které jsou dodávány standardně. Další část úspory mají na svědomí díly z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), jde například o kapotu, kryty zpětných zrcátek nebo zadní spoiler. Proti výchozí verzi má M5 CS o 7 mm snížené těžiště a sportovněji naladěné tlumiče. Proti běžným M5 má CS ostřejší zvukový projev – výfuková soustava má dvě klapky pro „tichý“ a „chuligánský“ režim.

Foto: BMW

Anatomické sedačky by vás měly podržet i při ostré jízdě na okruhu

Mezi poznávací znamení, která odhalí verzi CS, je krom všudypřítomných log CS (na prazích je dokonce podsvícené) také „zlatý“ rámeček masky chladiče nebo dvacetipalcová kovaná kola v barvě Gold Bronze (se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa s rozměry 275/35 R 20 vpředu a 285/35 R 20 vzadu). Pěkným detailem jsou laserové světlomety, které při zapnutí potkávacích či dálkových světel svítí žlutě á la závodní okruhová auta. A ano, musíme si rýpnout: jde to i bez těch nesmyslně předimenzovaných ledvinek!

Uvnitř pak zaujmou čtyři sportovní sedačky, výrazné tvarování si tak užijí i cestující vzadu. Mezi další zajímavosti patří věnec volantu potažený Alcantarou, ze stejného materiálu je i stropní čalounění.

Taky jste z M5 CS tak na větvi jako my? Ještě počkejte, dalším šokujícím číslem je totiž cena. Do prodeje zamíří nejostřejší provedení na jaře s cenou astronomických 4,8 milionu korun. To je o 1,3 milionu více, než kolik si BMW účtuje za už tak dost rychlou a ostrou M5 Competition. Jenže fajnšmekři, co chtějí víc, si rádi připlatí. Už jen proto, že za pár let bude M5 CS neocenitelnou sběratelskou verzí, stejně jako E28 M5...

Reklama

Související témata:
Načítám